Το 2017 εξελίσσεται σε μία χρονιά – ορόσημο για την ΟΛΘ, καθώς οι σημερινοί δείκτες ενισχύουν τις εκτιμήσεις για σημαντική αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, την υψηλότερη των τελευταίων δέκα ετών.
Αντίστοιχα, για το συμβατικό φορτίο αναμένεται αύξηση από τις υψηλότερες της τελευταίας πενταετίας.
Αυτά αναφέρει, σχολιάζοντας τις οικονομικές επιδόσεις εξαμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Δημήτρης Μακρής.
Οι οικονομικές επιδόσεις
Ο κύκλος εργασιών του ΟΛΘ για το πρώτο εξάμηνο του 2017 ανήλθε σε 27.955.756€, έναντι των 21.167.064€ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016, με αύξηση 32,07%, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων σε όλους τους λειτουργικούς τομείς και συγκεκριμένα:
-αύξηση των πωλήσεων του ΣΕΜΠΟ κατά 29,33% (16.737.100€ έναντι των 12.941.411€ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016), αύξηση στο Συμβατικό Λιμάνι κατά 37,98% (10.288.769€ έναντι των 7.456.468€ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016) και αύξηση στο Επιβατικό Λιμάνι κατά 0,58% (80.139€ έναντι των 79.678€ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016) και στην Εκμετάλλευση Χώρων κατά 23,24% (849.748€ έναντι των 689.506€ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016).
-τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 13.789.247€, έναντι των 8.961.938€ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016, σημειώνοντας αύξηση 53,86% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 49,33%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 9.800.945€, έναντι των 5.540.950€ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016, σημειώνοντας αύξηση 76,88% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 35,06%.
Οι επιχειρησιακές επιδόσεις
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Μακρής, τόνισε: «Το 2017 εξελίσσεται σε μία χρονιά-ορόσημο για την εταιρία, η οποία πετυχαίνει σημαντική αύξηση στη διακίνηση φορτίων και διατηρεί ισχυρή τη θέση της στη λιμενική αγορά.
Τα στοιχεία αυτά σε συνδυασμό με τους υψηλούς δείκτες κερδοφορίας, το μηδενικό δανεισμό και την υψηλή ρευστότητα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μία σταθερά ανοδική πορεία της εταιρείας
Τα οικονομικά μεγέθη και οι σημερινοί δείκτες ενισχύουν τις εκτιμήσεις για σημαντική αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, την υψηλότερη των τελευταίων δέκα ετών, ενώ για το συμβατικό φορτίο αναμένεται αύξηση, από τις υψηλότερες της τελευταίας πενταετίας.
Η φετινή ανοδική πορεία στη διακίνηση φορτίων συνδέεται κυρίως με την αύξηση των εξαγωγών και της εμπορικής δραστηριότητας στην ενδοχώρα του λιμένα, αλλά και τη στενή συνεργασία της εταιρίας με τους πελάτες της, καθώς και τη διαρκή διαβούλευση με τους φορείς της λιμενικής κοινότητας, της πόλης και της περιφέρειας.
Η εταιρία, παράλληλα, υλοποιεί ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την προστασία του περιβάλλοντος. Το έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό εταιρείας αποτελεί την κινητήρια δύναμη της εταιρίας.
Η εταιρεία βρίσκεται μπροστά σε νέες προκλήσεις, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του διεθνούς διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ και την ανάδειξη της ένωσης των εταιρειών Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments Ltd. και Terminal Link SAS ως προτιμώμενου επενδυτή για την απόκτηση του 67% των μετοχών της εταιρίας.
Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 180 εκατ. ευρώ, την επόμενη επταετία, καθώς και ελάχιστους δείκτες διακίνησης φορτίων.
Οι παραπάνω εξελίξεις διαμορφώνουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την αναβάθμιση του Λιμένα Θεσσαλονίκης προς όφελος της εταιρίας, της εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης».