Η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Β. Σποράδες δεν συμπεριελήφθη στην προκήρυξη του αρχικού διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού της τρέχουσας δρομολογιακής περιόδου (ΑΔΑ:ΨΔΑΕ4653ΠΩ-Ε35), λόγω των περιορισμένων διαθέσιμων δημοσιονομικών πόρων, σε συνδυασμό με την εξυπηρέτηση των νησιών των Β. Σποράδων με ελεύθερα δρομολόγια από Βόλο και Μαντούδι, όπως αυτά αναφέρονται παρακάτω, υποστηρίζει το υπουργείο Ναυτιλίας, απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση.
Ωστόσο, όπως τονίζει το υπουργείο, με σκοπό την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας των Β. Σποράδων με την ηπειρωτική Ελλάδα, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), στην από 01-05-2024 συνεδρίασή του, γνωμοδότησε υπέρ της προκήρυξης θερινού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής «Θεσσαλονίκη – Σκιάθος – Σκόπελος – Αλόννησος και επιστροφή» με πέντε (05) δρομολόγια την εβδομάδα από 01/07/2024 έως 01/09/2024, τέσσερα (04) δρομολόγια την εβδομάδα από 02/09/2024 έως 08/09/2024 και τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα από 09/09/2024 έως 15/09/2024, με υποχρέωση εκτέλεσης ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή «Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη και επιστροφή», για ολόκληρο το παραπάνω χρονικό διάστημα.
Σε ό,τι αφορά τα ελάχιστα χαρακτηριστικά του προσφερόμενου πλοίου, το Σ.Α.Σ. γνωμοδότησε για πλοίο με μεταφορική ικανότητα 350 επιβατών το θέρος, επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 400 τ.μ., στην οποία να είναι δυνατή η φόρτωση φορτηγών οχημάτων 200 τ.μ. και ολικό μήκος 75 μ.
Κατόπιν της γνωμοδότησης του Σ.Α.Σ. και μετά την έκδοση της υπ΄ αριθ. πρωτ.9423/30-05-2024 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, για την ένταξη του εν λόγω έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2024, με την οποία διασφαλίζονται οι απαιτούμενες οικονομικές πιστώσεις, εξεδόθη η υπ’ αριθ.πρωτ. 2252.1.1/39937/24/30-05-2024 (ΑΔΑ: 6Χ464653PΩ-89O) προκήρυξη ανοικτού δημόσιου διεθνούς αρχικού θερινού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση της παραπάνω γραμμής με σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, η οποία διαφοροποιείται σε σχέση με τη γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ. ως προς το ελάχιστο απαιτούμενο μήκος του προσφερόμενου πλοίου, το οποίο τροποποιήθηκε από 75 σε 100 μέτρα.
Επίσης, λόγω της έκδοσης απόφασης έγκρισης των πιστώσεων την 30-5-2024, το χρονικό διάστημα εξυπηρέτησης της εν λόγω γραμμής θα είναι από 08-07- 2024 έως 15/09/2024.
Ο διαγωνισμός, απεστάλη αυθημερόν (30/05/2024) προς δημοσίευση στις επίσημες εκδόσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δεδομένου ότι η ανάρτηση της προκήρυξης απαιτεί χρονικό διάστημα από 3 έως 5 ημέρες καθώς επίσης και την υποχρέωση να παραμείνει δημοσιευμένη για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριάντα ημερών πριν τη διεξαγωγή του διαγωνισμού, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 05/07/2024, πριν την οποία το Υπουργείο δεν δύναται να συνάπτει συμβάσεις απευθείας ανάθεσης.
Αναφορικά με τον τύπο του προσφερόμενου πλοίου, σημειώνεται ότι σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 886/2022 Πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο διενεργεί τον προσυμβατικό έλεγχο των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στις προκηρύξεις των δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας τα πλοία διακρίνονται σε επιβατηγά (Ε/Γ) και επιβατηγά-οχηματαγωγά (Ε/Γ-Ο/Γ), χωρίς ωστόσο να αποκλείεται η συμμετοχή ταχύπλοων (Τ/Χ).