Η έντονη πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα, η συμφόρηση των λιμένων και η μη κάλυψη της μεγάλης ζήτησης οδήγησαν τις τακτικές γραμμές εμπορευματοκιβωτίων σε «άγνωστα επίπεδα κερδοφορίας» και τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2021 της Hapag-Lloyd δεν αποτέλεσαν εξαίρεση.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Η γερμανική εταιρεία ανέφερε κέρδη πρώτου εξαμήνου 3,3 δισ. δολαρίων (2,7 δισ. ευρώ) περισσότερα κατά 10 φορές από τα κέρδη 314 εκατ. δολαρίων που ανέφερε το πρώτο εξάμηνο του 2020.
«Σε μια αγορά με πολύ μεγάλη ζήτηση για μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, επωφεληθήκαμε από σημαντικά βελτιωμένα ναύλα και πραγματοποιήσαμε ένα πολύ καλό πρώτο εξάμηνο», δήλωσε ο Rolf Habben Jansen, Διευθύνων Σύμβουλος της Hapag-Lloyd.
Ο μέσος όρος των εμπορευματικών μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων για το πρώτο εξάμηνο του 2021 ήταν 46% υψηλότερος από πέρυσι, στα 1.612 δολ. ανά teu έναντι 1.104 δολ. ανά teu.
Η τρέχουσα κατάσταση αναμένεται να συνεχιστεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους, και όπως ανέφερε η Seatrade Maritime News νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περιμένουν να ελλιμενιστούν στο Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς έχει αυξηθεί ξανά σε πάνω από 30.
«Κοιτάζοντας το περιβάλλον της αγοράς σήμερα, ωστόσο δεν πιστεύουμε ότι η κατάσταση θα επιστρέψει στο φυσιολογικό σύντομα – παρά τις προσπάθειες που έγιναν και την πρόσθετη χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων. Αυτή τη στιγμή αναμένουμε ότι η κατάσταση της αγοράς θα “χαλαρώσει” το νωρίτερο το πρώτο τρίμηνο του 2022 », δήλωσε ο Habben Jansen.
Κάποιοι έχουν θησαυρίσει, πότε θα τελειώσει η άνοδος αυτή; Επίσης, όλο αυτό οδηγεί σε πληθωρισμό. Δεν το βλέπουν κάποιοι;