Η πανδημία έχει φέρει μεγάλες διακυμάνσεις στο θαλάσσιο εμπόριο.
Μπορεί την πρώτη περίοδο εκδήλωσης της πανδημίας να παρουσιάστηκε το φαινόμενο των κενών εμπορευματοκιβωτίων και της μειωμένης χωρητικότητας, ωστόσο προς τα τέλη του 2020 η κατάσταση αντιστράφηκε πλήρως: αύξηση ναύλων, δυσεύρετα εμπορευματοκιβώτια, συμφόρηση σε συγκεκριμένα λιμάνια.
Σύμφωνα με την Alphaliner, τα μερίδια αγοράς στους liners έχουν διαμορφωθεί ως εξής:
Στην 1η θέση παραμένει η MAERSK με 16,9%, δεύτερη είναι η MSC με 16% και τρίτη η Cosco μαζί με την CMA CGM με 12,4% και πέμπτη η Hapag – Lloyd με 7,3%.
Τα ανωτέρω ποσοστά έχουν και ελληνική προέκταση, καθώς η Cosco είναι ο μεγαλομέτοχος του ΟΛΠ και η CMA CGM μέτοχος του ΟΛΘ.
Β. Βεγ.