Μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 θα εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο ανάδοχος για τα έργα του 6ου προβλήτα, με στόχο την ολοκλήρωσή του εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023.
Αυτό θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό πλοίων των main liners, των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, με πλοία χωρητικότητας 18.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).
Αυτά γνωστοποίησε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Σωτήρης Θεοφάνης, στη διάρκεια των χθεσινών εγκαινίων του περιπτέρου της εταιρείας στην 84η ΔΕΘ, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη.
«Έχει πολύ μεγάλη σημασία για τη Θεσσαλονίκη, αλλά και για την κοινοπραξία μας, να ολοκληρωθούν πολύ σύντομα τα έργα, που θα δώσουν στο λιμάνι την πραγματική του θέση στη Βαλκανική και ευρύτερα τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, τη θέση ενός ουσιαστικού μεγάλου λιμενικού κέντρου.
Ήδη προχθές υπογράφηκε, με τη “Hill International NV- Ρόγκαν και Συνεργάτες ΑΕ”, η σύμβαση για την τελική επικαιροποίηση της οριστικής μελέτης, τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού και το project management της 6ης προβλήτας.
Αυτό είναι το πρώτο τελικό βήμα – γιατί ήδη υπάρχει ανεξάρτητος μηχανικός – για να προχωρήσουμε άμεσα στην προκήρυξη του διαγωνισμού και τη δημοπράτηση του έργου. Το έργο είναι εφικτό να τελειώσει σε τρία χρόνια, 36 μήνες, άρα στη χειρότερη περίπτωση θα ολοκληρωθεί το αργότερο στο πρώτο εξάμηνο του 2023.
Θα κάνουμε προσπάθεια να το έχουμε ολοκληρώσει το 2022, αλλά αυτό εξαρτάται και από διάφορους άλλους παράγοντες», σημείωσε ο κ. Θεοφάνης.
Ικανοποίηση υπουργού Ναυτιλίας
Από την πλευρά του, την ικανοποίηση για τη δρομολόγηση του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΘ, συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων τα 180 εκατ. αφορούν στις υποχρεωτικές επενδύσεις), εξέφρασε ο κ. Πλακιωτάκης, ενώ έδωσε τη διαβεβαίωση ότι, στο μερίδιο που του αναλογεί, το υπουργείο θα στηρίξει έμπρακτα την επένδυση και θα απλουστεύσει και επιταχύνει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες.
Εγκαινιάζοντας το περίπτερο του ΟΛΘ, ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε ότι «τα 180 εκατ. ευρώ είναι οι υποχρεωτικές επενδύσεις, όμως ο ΟΛΘ θα προχωρήσει και σε επιπλέον επενδύσεις, και με αυτόν τον τρόπο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα αναβαθμιστεί λειτουργικά και θα καταστεί κόμβος εμπορευμάτων στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Το υπουργείο θα στηρίξει έμπρακτα τη συγκεκριμένη επένδυση, πάντα μέσα στο πλαίσιο των διεθνών, ευρωπαϊκών και εθνικών κανόνων. Θα απλουστεύσουμε και θα επιταχύνουμε τις διαδικασίες που απαιτούνται», είπε.
Ο υπουργός επανέλαβε ότι το υπουργείο προχωρά στην αναθεώρηση του λιμενικού συστήματος, τονίζοντας:
«Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο για το εθνικό λιμενικό σύστημα. Για τα 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας θα προχωρήσουμε σε μελέτες αξιολόγησης βιωσιμότητας, για καθένα ξεχωριστά».
Ειδικά για την πόλη σημείωσε ως «η Θεσσαλονίκη για χρόνια έχει στερηθεί μεγάλα έργα υποδομής, αλλά θέλω να σας διαβεβαιώσω για ένα πράγμα, ότι για το λιμάνι της δεν θα περιμένει για πολύ.
Το υπουργείο θα σταθεί αρωγός στην προσπάθειά σας και θέλουμε να στείλουμε ξεκάθαρο μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι χώρα φιλική προς τις επενδύσεις. Καλούμε τους επενδυτές να έρθουν να επενδύσουν στην πατρίδα μας και βεβαίως ως Πολιτεία δημιουργούμε τις αναγκαίες προϋποθέσεις».