Ο όμιλος CMA CGM παρέλαβε το “CMA CGM MERMAID”, το πρώτο από τα συνολικά 10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 2.000 TEU που τροφοδοτούνται με LNG.
Η παράδοσή τους θα γίνει σταδιακά, με το πρώτο πλοίο να παραδίδεται τον Φεβρουάριο και θα ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2025. Σκοπός είναι τα πλοία να δρομολογηθούν για την μεταφορά εμπορευμάτων σε μικρές αποστάσεις, κυρίως σε Βόρεια Ευρώπη και Μεσόγειο.
Με σχεδιασμό που στοχεύει στη βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης και των περιβαλλοντικών τους επιδόσεων, οι νέες μονάδες θα ενταχθούν στον στόλο των περίπου 620 πλοίων του ναυτιλιακού κολοσσού.
Εκπέμπουν έως και 20% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με ένα πλοίο παρόμοιου μεγέθους με συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα.
Όπως αναφέρει η ναυτιλιακή, «Αυτή η παράδοση αποτελεί μέρος του προγράμματος ανανέωσης στόλου της CMA CGM, στο οποίο ο όμιλος έχει επενδύσει περισσότερα από 15 δισ. δολ. Φέρνει τον όμιλο ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για καθαρό μηδενικό άνθρακα έως το 2050. Ενώ μέχρι το 2028, σχεδόν 120 πλοία θα τροφοδοτούνται από καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τα πλοία, με διαφορετική γραμμή και αρχιτεκτονική από τα συμβατικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σχεδιάστηκαν από την γαλλική Chantiers de l’Atlantique, ενώ η δανική Odense Marine Technique (OMT) μετέτρεψε περαιτέρω την ιδέα σε βιομηχανικό πρωτότυπο.
Κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard (HMD) στη Νότια Κορέα, ενώ η γαλλική GTT ανέλαβε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της αλυσίδας αερίου και της δεξαμενής αποθήκευσης συνολικής χωρητικότητας 1.053 m3.
Βάσω Βεγ.