Έως τον Ιανουάριο αναμένεται η προεπιλογή των υποψήφιων επενδυτών για τη β’ φάση των διαγωνισμών για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών να εκτιμάται το τρίτο τρίμηνο του 2021 και η ολοκλήρωση της συναλλαγής το 2022.
Αντίστοιχα, για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η προεπιλογή των υποψήφιων επενδυτών αναμένεται μετά τον Ιανουάριο, λόγω του πλήθους τους (9 εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον) και οι δεσμευτικές προσφορές εντός του 2021.
Για την Αλεξανδρούπολη, στην οποία πωλείται το 67%, ενδιαφέρον επέδειξαν 4 σχήματα. Η QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT (ΗΠΑ), η κοινοπραξία CAMERON S.A. (όμιλος Κοπελούζου) – GOLDAIR CARGO AE (Ελλάδα) – BOLLORE AFRICA LOGISTICS (θυγατρική της γαλλικής BOLLORE), η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP (ΗΠΑ) – EUROPORTS (Βέλγιο) – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο ΟΛΘ.
Για την Καβάλα, στην οποία υπο-παραχωρείται το λιμάνι Φίλιππος Β’ για 40 έτη, ενδιαφέρον εκδήλωσαν 5 σχήματα, η PFIC LTD, η QUINTANA INFRASTRUCTURE + DEVELOPMENT, η κοινοπραξία IMERYS AE, GOLDAIR CARGO & I.M.G., η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο ΟΛΘ.
Τέλος, για την Ηγουμενίτσα, στην οποία πωλείται το 67%, ενδιαφέρον εκδήλωσαν 9 σχήματα: η ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, η DANTHIA SHIPPING COMPANY LIMITED, η MRG LTD, η PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LIMITED, η QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, η ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ ΑΕ, η κοινοπραξία ARCHIRODON GROUP N.V., ANEK & ΟΜΙΛΟΣ TRIDENT HELLAS, η κοινοπραξία GRIMALDI EUROMED – MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. και ο ΟΛΘ.
Ηράκλειο και Βόλος τα επόμενα λιμάνια που αξιοποιούνται
Τα επόμενα λιμάνια που θα αξιοποιηθούν είναι του Ηρακλείου και του Βόλου, μέσω της πώλησης του 67% και ίσως της Κέρκυρας, μέσω της μεθόδου της υπο-παραχώρησης.
To λιμάνι του Ηρακλείου περιλαμβάνει πέντε προβλήτες, οι οποίοι διευκολύνουν την εξυπηρέτηση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και γενικού φορτίου, containerships, καθώς, επίσης πλοίων της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ότι θα επικεντρωθεί στα τμήματα της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας, λόγω των μεγάλων τουριστικών ροών που έχει η Κρήτη.
Αντίστοιχα, το λιμάνι του Βόλου παρουσιάζει ενδιαφέρον για τη μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου και επιβατών κρουαζιέρας και μπορεί να λειτουργήσει σαν «δίκτυο» με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας.
Σημειώνεται ότι ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου είχε, το 2018, έσοδα 6,38 εκατ. ευρώ και του Βόλου, το 2019, 5,3 εκατ. ευρώ.
Φ. Φωτ.