Το 2021 είναι πιθανό να μην… χωράνε άλλα εμπορευματοκιβώτια στους 3 προβλήτες του Πειραιά.
Για εφέτος, ο στόχος έχει τεθεί στα 6,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και το 2021 στη μέγιστη χωρητικότητα, τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Η άνοδος της κίνησης και τα σημάδια κορεσμού επαναφέρουν στο προσκήνιο την ανάγκη δημιουργίας του 4ου προβλήτα, τον οποίο επιθυμούν διακαώς οι Κινέζοι ιδιοκτήτες του ΟΛΠ.
Εάν δημιουργηθεί, θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα από τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια στα 10 εκατ., σηματοδοτώντας την αναρρίχηση του ΟΛΠ στην 3η θέση της Ευρώπης.
Εάν και τα τελικά στοιχεία του ΟΛΠ για το περσινό έτος δεν έχουν δημοσιοποιηθεί, εικάζεται ότι οι 3 προβλήτες (προβλήτας Ι του ΟΛΠ, προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ) διακίνησαν πάνω από 5,5 – 5,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Στο 11μηνο, οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ διακίνησαν 4,76 εκατ. teus, σημειώνοντας αύξηση 19,4%.
Σημειώνεται ότι, το 2018, το λιμάνι του Πειραιά (OΛΠ + ΣΕΠ) διακίνησε 4,9 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Συγκεκριμένα, ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ διακίνησε 498.708 TEU, έναντι 453.264 TEU το 2017, επιτυγχάνοντας αύξηση 10%.
Αντίστοιχα, η ΣΕΠ (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ) διακίνησε 4,41 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ξεπερνώντας την ετήσια διακίνηση των 3,69 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων του 2017, σημειώνοντας αύξηση 19,4%.