Το 2027 αναμένεται η παραλαβή των νέων «πράσινων» πλοίων της Attica. H Attica έχει θέσει, ως πρωταρχικό στόχο, την «πράσινη μετάβαση και στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση, με δικαίωμα αγοράς, 2 πλοίων τύπου E-Flexer, τα οποία θα είναι πιστοποιημένα methanol ready και battery ready, με μηχανές, οι οποίες είναι σχεδιασμένες, ώστε να λειτουργούν με 3 διαφορετικούς τύπους καυσίμου.
Επιμέλεια: Φ. Φωτεινός
Επίσης, θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής για τη βέλτιστη περιβαλλοντική απόδοση και τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων. Η παραλαβή τους έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027.
O στόλος του Ομίλου, με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries», «Hellenic Seaways» και «Anek Lines», αριθμεί 43 πλοία, από τα οποία τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, τα 13 είναι ταχύπλοα και 2 πλοία είναι φορτηγά – οχηματαγωγά.
Όλα τα πλοία του Ομίλου είναι ιδιόκτητα πλην 2 επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων που είναι με μακροχρόνια γυμνή ναύλωση.
Όλα τα πλοία είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο, εκτός από ένα που είναι εγγεγραμμένο στο κυπριακό νηολόγιο.
Το μεταφορικό έργο
Τα πλοία του Ομίλου δραστηριοποιήθηκαν στη χρήση 2024 στους κάτωθι γεωγραφικούς τομείς:
α) σε διεθνείς πλόες, στις γραμμές Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα και Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπάρι, με ενδιάμεση προσέγγιση στο λιμάνι της Κέρκυρας κατά τους θερινούς μήνες, καθώς και στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Βενετία.
β) στην ελληνική ακτοπλοΐα, κυρίως στις γραμμές Πειραιάς – Κυκλάδες, Πειραιάς – Βόρειο-Ανατολικό Αιγαίο, Πειραιάς – Κρήτη, Πειραιάς- νησιά Σαρωνικού, Πειραιάς- Δωδεκάνησα.
Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου παρουσίασε αύξηση σε σύγκριση με τη χρήση 2023.
Πιο συγκεκριμένα, το μεταφορικό έργο το 2024 ανήλθε σε 7,29 εκατ. επιβάτες (6,49 εκατ. επιβάτες το 2023), 1,30 εκατ. Ι.Χ. οχήματα (1,04 εκατ. Ι.Χ. οχήματα το 2023) και 0,53 εκατ. φορτηγά οχήματα (0,42 εκατ. φορτηγά οχήματα το 2023).
Τα δρομολόγια των πλοίων αυξήθηκαν κατά 6,2% σε σχέση με τη χρήση 2023.
Στο μεταφορικό έργο συμπεριλαμβάνεται το μεταφορικό έργο των πλοίων της ΑΝΕΚ από την 4η Δεκεμβρίου 2023, ημερομηνία κατά την οποία ολοκληρώθηκε η συγχώνευση της με απορρόφηση από τη μητρική εταιρεία.
Διευκρινιστικά αναφέρεται ότι στην περίπτωση που η συγχώνευση της ΑΝΕΚ είχε γίνει από 01.01.2023, το μεταφορικό έργο της χρήσης 2023 θα ανέρχονταν σε 7,44 εκατ. επιβάτες, 1,25 εκατ. Ι.Χ. οχήματα και 0,52 εκατ. φορτηγά οχήματα.
Πιο αναλυτικά, η εξέλιξη του μεταφορικού έργου ανά γεωγραφικό τομέα έχει ως ακολούθως:
🚢Στους διεθνείς πλόες, το μεταφορικό έργο των πλοίων αυξήθηκε σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο κατά 42,3 % στους επιβάτες, κατά 51,6% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 27,4% στα φορτηγά οχήματα.
Τα δρομολόγια των πλοίων αυξήθηκαν κατά 46,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
🚢Το μεταφορικό έργο των πλοίων στην ελληνική ακτοπλοΐα αυξήθηκε σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο κατά 9,8% στους επιβάτες, κατά 21% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 25% στα φορτηγά οχήματα.
Τα δρομολόγια των πλοίων αυξήθηκαν κατά 3,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.