Δημοσιοποιήθηκαν τα επιμέρους ποσοστά των εταίρων της κοινοπραξίας που αναδείχτηκε πλειοδότρια για το 67% του ΟΛΘ, έναντι 231,9 εκατ.
Η εν λόγω κοινοπραξία γνωστοποίησε ότι η γερμανική DIEP κατέχει το 47%, η γαλλική Terminal Link το 33% και ο Ιβάν Σαββίδης το 20%, υποστηρίζοντας ότι θα εργαστεί μεθοδικά, ώστε να καταστεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ουσιαστική πύλη εισόδου και μεταφορικό κέντρο στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα, τη Μεσόγειο, τη Βαλκανική Χερσόνησο και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
«Η κοινοπραξία, έχοντας ως βασικά εφόδια την παρουσία και τη δυναμική της σε διεθνές και τοπικό επίπεδο, δεσμεύεται να συμβάλλει στην αναβάθμιση του λιμανιού μέσα από την υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων στις υποδομές, τον εξοπλισμό, την καινοτομία, τους ανθρώπινους πόρους και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς και στη συνολική ανάπτυξη της επιχειρηματικής κοινότητας και στην οικονομική ευημερία της περιοχής […]»
»Κύριο στόχο της επένδυσής μας αποτελεί η καθοριστική συμβολή στη συνολική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, με την υλοποίηση ενός τεράστιου επιχειρηματικού σχεδίου με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες και την καθημερινότητά τους.
Ξεκινάμε δυναμικά, λοιπόν, την υλοποίηση μιας από τις σημαντικότερες ιδιωτικές επενδύσεις στη χώρα, γεγονός που, με κάθε τρόπο, επιβεβαιώνει περίτρανα την εμπιστοσύνη μας στις δυνατότητες των Ελλήνων καθώς και στην ελληνική οικονομία και τις προοπτικές της», καταλήγει η ανακοίνωση.
Το προφίλ των νέων ιδιοκτητών
–Η DIEP (Deutsche Invest Equity Partners) αποτελεί θυγατρική της TransConnect Unternehmensberatungs- und Beteiligungs AG (TCAG).
Η TCAG είναι ένα γερμανικό Fund που εδρεύει στο Μόναχο και συμμετέχει σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε τομείς της νέας οικονομίας, μέσω συμμετοχής, υπό την μορφή private equity και venture capital. Η TCAG, μέσω της DIEP, έχει υπό την διαχείρισή της περιουσιακά στοιχεία αξίας άνω των €400 εκατ. (2016).
–Η Terminal Link SAS ανήκει στην CMA CGM (51%, μέσω της CMA Terminals Holdings) και στην China Merchants Holdings International (49%). Η Terminal Link διαχειρίζεται 14 τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στην Άπω Ανατολή, στην Βόρεια Ευρώπη, στην Μεσόγειο, την Δυτική Αφρική και την Βόρειο Αμερική, μέσω των οποίων διακίνησε άνω των 14 εκατ. TEUs το 2014.
Η CMA CGM, μέσω της Terminal Link και της CMA Terminals, διακίνησε περισσότερα από 11,5 εκατ. TEUs, ενώ η χωρητικότητα των σταθμών της αγγίζει τα 23,7 εκατ. TEUs.
Σημειώνεται ότι η CMA CGM είναι μια εκ των κορυφαίων εταιρειών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως (15,6 εκατ. TEUs το 2016), με έσοδα που υπερβαίνουν τα $16 δισ σε ενοποιημένη βάση και εμπορικό στόλο 449 πλοίων (3η στον κόσμο με δυναμικότητα 2.153.651 TEUs και 10,4% μερίδιο αγοράς).
-Η Beltera Ltd. είναι εταιρεία – επενδυτικό όχημα, συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη. Ο κ. Σαββίδης, μέσω διαφόρων επενδυτικών σχημάτων, έχει τοποθετήσει σημαντικά κεφάλαια σε διάφορες εταιρείες και ακίνητα, όπως το ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς, η ΣΕΚΑΠ, η Σουρωτή, το ακίνητο Ξενία στο Παλιούρι Χαλκιδικής, η ΠΑΕ ΠΑΟΚ κ.α.