Το master plan του ΟΛΠ συζητήθηκε, σήμερα, στην συνάντηση που είχε ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης με τον υποψήφιο δήμαρχο του Πειραιά Ν. Μπελαβίλα, ο οποίος στηρίζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, ο κ. Μπελαβίλας έθεσε στον υπουργό τις θέσεις της παράταξής του που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας του λιμανιού, σε σχέση με την λειτουργία της πόλης και τις ανάγκες των κατοίκων της, καθώς και την αντίθεση της παράταξής του σε προβλέψεις που θέτει το Master Plan που έχει καταθέσει ο ΟΛΠ προς αξιολόγηση στην Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτης Κουβέλης διαβεβαίωσε ότι στόχος του ΥΝΑΝΠ αποτελεί η ανάπτυξη της λειτουργίας του λιμανιού, η οποία θα πρέπει να περιέχει σημαντική προστιθέμενη αξία για την πόλη του Πειραιά, θα σέβεται τις ανάγκες των κατοίκων της και θα δίνει προτεραιότητα στην περιβαλλοντική διάσταση της λιμενικής λειτουργίας, στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας.
Σημειώνεται ότι το master plan του ΟΛΠ παρουσιάστηκε στις αρχές του 2018 και πριν από λίγους μήνες ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση, έπειτα από σειρά παρατάσεων.
To master plan περιλαμβάνει τις υποχρεωτικές και προαιρετικές επενδύσεις που καλείται να υλοποιήσει η Cosco, η οποία υποστηρίζει ότι το ελληνικό δημόσιο έχει κωλυσιεργήσει τις σχετικές διαδικασίες.
Αποκορύφωμα της δυσαρέσκειας του ΟΛΠ αποτέλεσαν οι δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου Captain Fu Chengqiu, στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση του Οργανισμού πέρσι το καλοκαίρι, ο οποίος υποστήριξε ότι “είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε τις επενδύσεις, αλλά περιμένουμε τις εγκρίσεις από τα αρμόδια υπουργεία”.
Ποιοι συμμετείχαν στην συνάντηση
Στην εν λόγω συνάντηση, από πλευράς Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας ΥΝΑΝΠ κ. Τεμπονέρας Διονύσης, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Λαμπρίδης Χρήστος και η κ. Ελένη Ευαγγελοπούλου, σύμβουλος ΓΓΛΛΠΝΕ.
Τον κ. Μπελαβίλα συνόδευε η κα. Σταθάκη Μαρία, δημοτική σύμβουλος Πειραιά και επικεφαλής της δημοτικής ομάδας του Λιμανιού της Αγωνίας.
Oι επενδύσεις του master plan
Το master plan προβλέπει υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 293,8 εκατ., με ορίζοντα υλοποίησης το 2021 και προαιρετικές, ύψους 172 εκατ., με στόχο να μετατρέψει τον Πειραιά σε μεταφορικό κόμβο διεθνούς εμβέλειας.
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις είναι οι ακόλουθες:
-Επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη,
-Μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας,
-Υπόγεια σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον χώρο πρώην ΟΔΔΥ,
-Bυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα,
-Κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών,
-Επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων,
-Βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης,
-Προμήθεια νέου εξοπλισμού,
-Βελτίωση και συντήρηση των υποδομών του λιμένα.
Στις προαιρετικές συμπεριλαμβάνονται οι ακόλουθες:
-Ανάπτυξη κέντρου αποθήκευσης και διανομής στον χώρο του πρώην ΟΔΔΥ,
-Κατασκευή δύο πολυώροφων κηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, συνολικής έκτασης 150.000 τετραγωνικών μέτρων,
-Αγορά οικολογικών λεωφορείων που θα κυκλοφορούν εσωτερικά του λιμανιού εξυπηρετώντας εργαζόμενους και επιβατικό κοινό,
-Κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στη νότια ζώνη του λιμανιού,
-Κατασκευή, σε πρώτη φάση, δύο 5άστερων ξενοδοχείων. Το ένα στο «Παλατάκι», εκεί όπου δεσπόζει το λιοντάρι – περιοχή Πόρτο Λεόνε. Το άλλο, θα ανεγερθεί στη «Παγόδα».
Η Cosco, με τις ανωτέρω επενδύσεις, προσπαθεί να ενισχύσει τον Πειραιά στους τομείς της κρουαζιέρας και της ναυπηγοεπισκευής, αλλά σε εκείνους των logistics και της ακτοπλοΐας.