Υπογράφη, χθες, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΟΛΠ ΑΕ, η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Πειραιώς, οι όροι της οποίας τίθενται σε ισχύ από την ημερομηνία κύρωσής τους από την Βουλή.
Με τη Σύμβαση Τροποποίησης ρυθμίζονται, όπως αναφέρουν τα συναρμόδια υπουργεία, αποτελεσματικά από τα μέρη, όσα ζητήματα προέκυψαν κατά την υλοποίηση των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων στον Λιμένα Πειραιώς.
Ειδικότερα, αίρονται αβεβαιότητες από την υφιστάμενη συμβατική σχέση επ’ ωφελεία του Δημοσίου, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζεται η ομαλή εξέλιξη της συμβατικής σχέσης των μερών, με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη του Λιμένα Πειραιώς.
Η Σύμβαση Τροποποίησης προβλέπει νέα 5ετή προθεσμία για την ολοκλήρωση των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων στον Λιμένα Πειραιώς έναντι της παροχής πρόσθετων εγγυήσεων από την ΟΛΠ ΑΕ, με τις οποίες διασφαλίζονται τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου.
Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, «η υπογραφή της Σύμβασης Τροποποίησης σηματοδοτεί για το Ελληνικό Δημόσιο την πραγματοποίηση ενός ακόμη βήματος προς τον γενικότερο σκοπό της προαγωγής υγιούς επενδυτικού κλίματος στη χώρα».
Το ιστορικό της υπόθεσης
Από το 2016, στην Cosco ανήκει το 51% του Οργανισμού, για το οποίο κατέβαλε 293,7 εκατ. ευρώ.
Για την απόκτηση του υπολειπόμενου 16%, η εταιρεία έχει καταθέσει σε λογαριασμό μεσεγγύησης 88 εκατ. ευρώ.
Η μεταβίβαση του ποσοστού αυτού σχετίζεται με την υποχρέωση υλοποίησης των δεσμευτικών επενδύσεων του master plan του ΟΛΠ, οι οποίες, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2021, κάτι το οποίο, όπως αποδείχτηκε, κατέστη ανέφικτο.
Από την πλευρά της, η Cosco υποστηρίζει ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες (προσφυγές στο ΣτΕ, καθυστερήσεις στην έγκριση αδειών, κ.α.) και όχι σε δική της υπαιτιότητα και μάλιστα, σε επιστολές της είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγής στη Διαιτησία.
Τελικά, ύστερα από σημαντικό διάστημα διαπραγματεύσεων, ελληνικό δημόσιο και Cosco βρήκαν τη «χρυσή τομή», καθώς η Cosco, λαμβάνοντας το 16% του ΟΛΠ, θα έχει στη διάθεσή της μια επιπλέον πενταετία για να ολοκληρώσει τα υποχρεωτικά έργα, καταθέτοντας νέα εγγυητική επιστολή.