Υπερψηφίστηκε επί της Αρχής και κατά πλειοψηφία από τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου το νομοσχέδιο για την ακτοπλοΐα του υπουργείου Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, το αντικείμενο των εισαγόμενων διατάξεων αποσκοπεί κυρίως:
-Στην κάλυψη κενών του υφιστάμενου νόμου και θεραπεύονται ασάφειες που αφορούν στις περιπτώσεις αντικατάστασης συμβατικού πλοίου με ταχύπλοο ή υδροπτέρυγο πλοίο καθώς και εκείνες που σχετίζονται με τα αιτήματα εκπρόθεσμης δρομολόγησης τέτοιων πλοίων με σκοπό την αποφυγή στρεβλώσεων του ανταγωνισμού και δημιουργίας δυσμενών διακρίσεων προς τον σκοπό αποφυγής.
-Στην θέσπιση της υποχρέωσης των πλοίων ανοικτού τύπου να δρομολογούνται για όλη τη δρομολογιακή περίοδο σε μία συγκεκριμένη γραμμή, όπως ακριβώς ισχύει και για τις λοιπές κατηγορίες πλοίων, ώστε να μην παρουσιάζονται φαινόμενα συνεχούς και ανεξέλεγκτης μετακίνησης των πλοίων αυτών σε διαφορετικές γραμμές κατά τη διάρκεια του έτους.
-Στην θεσμοθέτηση χρονικών περιορισμών στην έκτακτη δρομολόγηση πλοίων και την κατάργηση της μέχρι σήμερα στρεβλωτικής εφαρμογής της διάταξης για σκοπούς τακτικής δρομολόγησης.
-την πρόβλεψη για την έκδοση, για πρώτη φορά, απόφασης του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, Κανονισμού Αρχών και Λειτουργίας του εν λόγω Συμβουλίου.
Από την πλευρά του, ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός τόνισε ότι το νομοσχέδιο της Ν.Δ. στα ζητήματα της ακτοπλοΐας είναι προσανατολισμένο στην εξυπηρέτηση των ταχυπλόων εις βάρος των συμβατικών πλοίων που αποτελούν και τη ραχοκοκαλιά του ακτοπλοϊκού δικτύου και διασφαλίζουν χειμώνα – καλοκαίρι τη σύνδεση των νησιών.
«Το εντυπωσιακό είναι ότι εξαφανίστηκαν ως διά μαγείας διατάξεις που κατατέθηκαν στη διαβούλευση και που έθεταν περιορισμούς σε αθέμιτες πρακτικές που σήμερα ταλαιπωρούν το σύνολο της ακτοπλοΐας», επισήμανε.