Στην ύπαρξη επενδυτικού ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμένων, αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Χρήστος Λαμπρίδης, στη χτεσινή δεξίωση της ΔΝΕ στο Μέγαρο που ΟΛΠ.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με τον κ. Λαμπρίδη, υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών, η οποία θα ξεκινήσει από τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας.
Όπως υπογράμμισε «ο τρόπος που επιλέξαμε, και που πρόσφατα έγινε νόμος στη Βουλή, βασίζεται στις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές και στη λογική των υποπαραχωρήσεων, που μπορεί να αξιοποιήσει επενδύσεις σε συγκεκριμένες δραστηριότητες».
Αναφερόμενος στο master plan του ΟΛΠ, τόνισε ότι θα πρέπει να γίνουν κάποιες διορθώσεις, καθώς «κάποια πράγματα μπορούν να προχωρήσουν, κάποια όχι.
Η βάση όμως της πολιτικής μας είναι οποιαδήποτε επένδυση να προσφέρει στην τοπική οικονομία. Είναι δύσκολο το εγχείρημα, πιστεύω όμως ότι θα το λύσουμε και θα προχωρήσουμε».
Ένα στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί
Αναφερόμενος στην εικόνα της εγχώριας λιμενικής βιομηχανίας, ο κ. Λαμπρίδης τόνισε ότι το στοίχημα για τη χώρα είναι να έχουμε λιμάνια με μεγάλη κίνηση, που θα δίνουν όμως και προστιθέμενη αξία στην εγχώρια οικονομία.
Όπως είπε, «βρισκόμαστε σε μια περίοδο με σημαντικές προκλήσεις μπροστά μας. Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας και οι διεθνείς διάδρομοι του εμπορίου κάνουν τις προκλήσεις αυτές ακόμη μεγαλύτερες.
Αυτό αποδείχτηκε από τις συναντήσεις που είχαμε με τον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Κατρούγκαλο στην Κίνα.
Οι διεθνείς συνθήκες είναι τέτοιες που αναδεικνύουν τη θέση της χώρας μας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.
Η Ελλάδα ως κόμβος στο «Δρόμο του Μεταξιού» αντιμετωπίζεται ως μια πολύ σημαντική χώρα, γεγονός που έχει ιδιαίτερη σημασία
Επίσης, έχουμε σημαντικές επενδύσεις που θα γίνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ο νέος προβλήτας στο λιμάνι της πόλης θα δώσει τη δυνατότητα στη χώρα να εξυπηρετήσει και τις χώρες των Βαλκανίων.
Έχουμε να κλείσουμε δύσκολα ζητήματα, καθώς όλα πρέπει να γίνουν στη βάση του αμοιβαίου συμφέροντος, ώστε να βγουν κερδισμένοι τόσο οι επενδυτές, όσο και οι άνθρωποι που ασχολούνται με το χώρο και οι επιχειρήσεις που εξυπηρετούνται από τις λιμενικές υποδομές.
Είναι σημαντικό να υπάρχει αρμονική σχέση μεταξύ της πόλης, του λιμανιού και των εργαζομένων για να προχωρήσουμε».