Εκτιμάται ότι έως και 260.000 TEU φορτίου προς εξαγωγή από τη Σαγκάη θα κατακλύσει την αγορά το φετινό καλοκαίρι, κάνοντας την περίοδο αιχμής «ακόμη πιο χαοτική» σε σχέση με πέρσι.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με νέα ανάλυση της Drewry, τα lockdowns στην Κίνα έχουν δημιουργήσει προβλήματα στο παγκόσμιο σύστημα διανομής εμπορευματοκιβωτίων «που έχει ήδη καταπονηθεί σοβαρά και αντιμετωπίζει μειωμένη χωρητικότητα λόγω της διάχυτης συμφόρησης στα λιμάνια».
Σύμφωνα με τους αναλυτές, υπήρξε μικρός αντίκτυπος στα δρομολόγια των πλοίων όταν ξεκίνησε το τελευταίο lockdown στη Σαγκάη, αλλά η μείωσή τους επιταχύνθηκε από τα μέσα Απριλίου.
Σύμφωνα με την Drewry, «έως και 260.000 teu εξαγώγιμου φορτίου δεν απεστάλη από τη Σαγκάη τον Απρίλιο, λόγω του lockdown. Αυτό ισοδυναμεί με 26 πλήρως φορτωμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 teu που θα πρέπει να βρεθούν με κάποιο τρόπο τους επόμενους μήνες, καθώς θα ενεργοποιηθούν εκ νέου οι εφοδιαστικές αλυσίδες. … Η μεγαλύτερη αβεβαιότητα είναι πότε θα λήξουν οι περιορισμοί στην Κίνα και ποιος θα είναι ο αντίκτυπος σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. … Τα χρονοδιαγράμματα αποστολής των τακτικών γραμμών θα χρειαστούν επίσης τουλάχιστον μία εναλλαγή για να ομαλοποιηθούν. Αυτό θα σήμαινε ότι, ακόμη και αν τα lockdown λήξουν σήμερα, η προβλεψιμότητα και η χωρητικότητα του συστήματος διανομής εμπορευματοκιβωτίων θα τεθεί σε κίνδυνο κατά τη θερινή περίοδο αιχμής».