Με τους Ουκρανούς και Ρώσους ναυτικούς να αποτελούν το 14,5% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού του κλάδου, οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες ανησυχούν για τον αντίκτυπο της ρωσο-ουκρανικής κρίσης στα πληρώματα και την ασφαλή συνέχιση των ναυτιλιακών εργασιών.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
«Οι ναυτικοί είναι βασικοί εργαζόμενοι και βρίσκονται στην “καρδιά” της οικονομίας της Ευρώπης. Έχουν εργαστεί ακούραστα για να παραδώσουν τα αγαθά μας και έχουν κάνει εξαιρετικές θυσίες για να διατηρήσουν την οικονομία μας σε λειτουργία τα δύο τελευταία χρόνια της πανδημίας.
Οι Ουκρανοί ναυτικοί φέρουν ήδη τον αντίκτυπο αυτής της ταχέως εξελισσόμενης κατάστασης, με τους ναυτικούς που ολοκληρώνουν τα συμβόλαιά τους να μην τους επιτρέπεται να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.
Η παροχή καταλύματος και βίζας για τους εγκλωβισμένους ναυτικούς είναι κρίσιμης σημασίας για τους πλοιοκτήτες, καθώς επιδιώκουν να υποστηρίξουν τα πληρώματά τους», δήλωσε ο Φίλιππος Φίλης, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECSA).
Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες καλούν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να εξετάσουν τον σημαντικό αντίκτυπο αυτής της κρίσης στις αλλαγές του πληρώματος, που έχουν ήδη καταπονηθεί σοβαρά από τον COVID.
Εξαιτίας της τρέχουσας κρίσης, μπορεί να προκύψουν σοβαρές ελλείψεις πληρώματος και ειδικότερα ελλείψεις αξιωματικών στα πλοία της ΕΕ.
Σημαντικά αναμένεται να επηρεαστεί και η πληρωμή μισθών για ναυτικούς που έχουν ήδη συμβάσεις.
Οι πλοιοκτήτες προειδοποιούν επίσης για το αποτέλεσμα της μη πρόσβασης στα λιμάνια της Ουκρανίας, κάτι που μπορεί να επηρεάσει περαιτέρω τις εφοδιαστικές αλυσίδες και τις επιχειρήσεις της Ευρώπης.
«Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες καλούν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να κάνουν ό,τι μπορούν για να εγγυηθούν την κινητικότητα και την ασφάλεια των ναυτικών, καθώς και το δικαίωμά τους να αμείβονται.
Σε αυτούς τους κρίσιμους καιρούς, η ECSA θα συνεχίσει να βρίσκεται σε επαφή με την Κομισιόν για να εξασφαλίσει το καλύτερο αποτέλεσμα για τα πληρώματα», τόνισε ο Σωτήρης Ράπτης, αν. γενικός γραμματέας της ECSA.