Έσπασε το «φράγμα» των 355 εκατ. dwt (Deadweight Tonnage) ο ελληνικών συμφερόντων στόλος, αυξάνοντας παράλληλα και τον αριθμό των πλοίων που τον αποτελούν.
Όπως σημειώνει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, σύμφωνα με στοιχεία της IHS Markit, για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee), ο ελληνόκτητος στόλος για πρώτη φορά στην ιστορία του έσπασε το «φράγμα» των 355 εκατ. dwt.
Συγκεκριμένα, την 01/03/2022, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελούνταν από 4.140 πλοία (άνω των 1.000 gt) που έχουν μεταφορική ικανότητα 355,34 εκατ. dwt.
Τον Μάρτιο του 2021 ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος ήταν 4.038 πλοία και μεταφορική ικανότητα 350,465,999 dwt.
Σε σύγκριση με πέρυσι, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος μετρά 102 πλοία περισσότερα και 4,87 εκατ. επιπλέον dwt. Τα δεδομένα περιλαμβάνουν και 167 υπό παραγγελία πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16,26 εκατ. dwt.
Ο στόλος που είναι νηολογημένος υπό ελληνική σημαία έχει μειωθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων, DWT και GT, που τώρα αποτελείται από 570 πλοία, 35.600.214 GT και 59.614.661 DWT, σε αντίθεση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους των 584 πλοίων, των 36.623.355 GT και 62.317.858 DWT.
Η σημαία της Λιβερίας συγκεντρώνει τις περισσότερες προτιμήσεις μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών με 1.014 πλοία, 90.031.049 dwt. Ακολουθεί αυτή των Νησιών Μάρσαλ με 1.009 πλοία, 79.756.562 dwt.
Αναφορικά με τους νηογνώμονες, τα περισσότερα ελληνόκτητα πλοία συγκεντρώνει ο αμερικανικός νηογνώμονας (ABS) 808 πλοία (751 πλοία το 2021).
Ο ιαπωνικός ClassNK συγκεντρώνει 780 πλοία (744 πλοία το 2021), ο βρετανικός Lloyd’s Register 773 πλοία (778 πλοία το 2021), ο γαλλικός BV 712 πλοία (671 πλοία το 2021),ο νορβηγικός DNV 597 πλοία (640 πλοία το 2021) και ο ιταλικός RINA 237 πλοία (229 πλοία το 2021).