Υπό νορμάλ συνθήκες, το λιμάνι του Ρότερνταμ λειτουργεί σαν μια «καλοκουρδισμένη μηχανή». Εκατοντάδες πλοία έρχονται και φεύγουν καθημερινά και δεκάδες χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια φορτώνονται και ξεφορτώνονται.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον CEO του λιμανιού, Allard Castelein, ο οποίος μίλησε στο Bloomberg, αυτήν τη στιγμή, «οι κυρώσεις στη Ρωσία έχουν φέρει μποτιλιάρισμα σε χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Τα εμπορευματοκιβώτια που προορίζονται για τη χώρα που έχει πληγεί από κυρώσεις, χρειάζονται όλα προσεκτική επιθεώρηση για να βεβαιωθεί ότι η μετακίνησή τους δεν θα τις παραβιάσει κατά κάποιο (σ.σ. τις κυρώσεις)».
Επίσης, πολλά είναι τα πρακτορεία που δίνουν μεγάλη προσοχή στα πλοία που προέρχονται από τη Ρωσία, και μεγάλος αριθμός terminals εμπορευματοκιβωτίων και ναυτιλιακών εταιρειών έχουν δηλώσει ότι δεν θα χειρίζονται πλέον φορτία με προορισμό τη Ρωσία λόγω των κυρώσεων μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
«Μπορείτε απλώς να φανταστείτε τον εφιάλτη που αναδύεται», είπε ο Castelein.
Ακόμη και πριν από τη ρωσική εισβολή, οι παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες γενικά μετά βίας είχαν ξεπεράσει το χάος που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού.