Παρά τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, αλλά και των υπουργών του, ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς φέρεται να εγκρίνει την είσοδο της κινεζικής COSCO στο λιμάνι του Αμβούργου, σύμφωνα με τη Deutsche Welle.
Η επικείμενη συνεργασία της COSCO με τη διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού HHLA έγινε γνωστή τον Σεπτέμβριο του 2021.
Η κινεζική πλευρά καταβάλλει 65 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει μερίδιο 35% στο Tolleport, τον μικρότερο από τους τέσσερις τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο μεγάλο λιμάνι της βόρειας Γερμανίας, με τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού και 14 γερανογέφυρες.
Παράλληλα, η COSCO δεσμεύεται να αναδείξει το Αμβούργο σε νευραλγικό κόμβο για τη διακίνηση κινεζικών εμπορευμάτων στην Ευρώπη.
Την εξέλιξη αυτή χαιρετίζουν ο σοσιαλδημοκράτης δήμαρχος του Αμβούργου Πέτερ Τσέντσερ, καθώς και το εμπορικό επιμελητήριο της πόλης. Εκκρεμεί ωστόσο μέχρι σήμερα η πολιτική έγκριση της συμφωνίας, την οποία προβλέπει η γερμανική νομοθεσία, καθώς το λιμάνι ανήκει στις «κρίσιμες υποδομές» της χώρας.
Σύμφωνα με τον τηλεοπτικός σταθμός NDR, η κινεζική κρατική εταιρεία έχει θέσει στη γερμανική πλευρά συγκεκριμένη προθεσμία, μέχρι τα τέλη του 2022, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες.
Οι τοπικές αρχές του Αμβούργου θεωρούν ότι η κινεζική επένδυση θα αποδειχθεί ευεργετική και για το ίδιο το Αμβούργο, καθώς ενισχύει τη θέση του στον ανταγωνισμό με το λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία και της Αμβέρσας στο Βέλγιο – ιδιαίτερα μετά τη «συγχώνευση» της Αμβέρσας με το Zeebrugge, το δεύτερο μεγάλο βελγικό εμπορικό λιμάνι στη Βόρεια Θάλασσα.
Να σημειωθεί ότι, η COSCO, που ήδη διαθέτει μερίδια στο Ρότερνταμ και στην Αμβέρσα, θεωρείται σήμερα ο 2ος μεγαλύτερος όμιλος εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, μετά τη δανική Maersk.
Για το Αμβούργο η Κίνα είναι ήδη ο «καλύτερος πελάτης», καθώς, μόνο στο α’ εξάμηνο του 2022 έχει αποστείλει 1,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.