Tην πρόοδο που συνεχίζουν να κάνουν τα κρουαζιερόπλοια των μελών της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στην ανάπτυξη και την εφαρμογή προηγμένων τεχνολογιών και πρακτικών για την επίτευξη ενός καθαρότερου θαλάσσιου περιβάλλοντος, εν πλω και στα λιμάνια, επιβεβαιώνει η Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών και Πρακτικών της CLIA για το 2020, η οποία εκπονήθηκε από την Oxford Economics, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Παρότι τα κρουαζιερόπλοια αντιστοιχούν σε πολύ λιγότερο από το 1 τοις εκατό της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας, η τελευταία έκθεση τεκμηριώνει πώς οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν αναλάβει ηγετικό ρόλο στην υιοθέτηση θαλάσσιων τεχνολογιών που ωφελούν το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Έως σήμερα, η βιομηχανία κρουαζιέρας έχει επενδύσει πάνω από 23,5 δισ. δολάρια σε πλοία με νέες τεχνολογίες και καθαρότερα καύσιμα, με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του άνθρακα και την επίτευξη υψηλότερων αποδόσεων.
Τα μεγέθη αυτά συνιστούν αύξηση της τάξης του 1,5 δισ. δολαρίων σε σχέση με τα αποτελέσματα της έκθεσης του 2019.
«Ακόμα και την ώρα που εργαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε και να ξεπεράσουμε τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19, η βιομηχανία κρουαζιέρας παραμένει δεσμευμένη σε ένα καθαρότερο και πιο βιώσιμο μέλλον.
Έχοντας ήδη επενδύσει πάνω από 23 δισ. δολάρια σε πλοία με νέες τεχνολογίες και καθαρότερα καύσιμα, όπως συστήματα καθαρισμού καυσαερίων και υγροποιημένο φυσικό αέριο, μπορώ μόνο να φανταστώ τι θα επιτύχουμε μαζί τα επόμενα δέκα χρόνια και πέρα από αυτά», δήλωσε η Kelly Craighead, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA.
«Αυτή η Έκθεση επιβεβαιώνει τη δέσμευσή μας για περιβαλλοντική βιωσιμότητα και οφείλω να συγχαρώ τα μέλη μας για τον πρωταγωνιστικό ρόλο τους στην υιοθέτηση των υψηλότερων προτύπων υπεύθυνου τουρισμού», συμπλήρωσε.
Οι εταιρείες-μέλη της CLIA ήταν οι πρώτες από τον ναυτιλιακό κλάδο που δεσμεύτηκαν δημόσια για τη μείωση του ποσοστού εκπομπών αερίων του άνθρακα κατά 40% έως το 2030, σε σύγκριση με το 2008.
Όπως σημειώνεται στη φετινή Έκθεση, τα κρουαζιερόπλοια των μελών της CLIA συνεχίζουν να εργάζονται επιμελώς για να επιτύχουν τέτοιους φιλόδοξους στόχους και να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες προσδοκίες. Στο πλαίσιο αυτό, σημαντική πρόοδος έχει επιτευχθεί στους ακόλουθους τομείς:
-Καύσιμο LNG – Η Έκθεση του 2020 διαπίστωσε ότι το 49% της νέας χωρητικότητας κρουαζιερόπλοιων θα βασίζεται στη χρήση LNG ως βασικού καυσίμου, ποσοστό που συνιστά αύξηση κατά 51% της συνολικής χωρητικότητας σε σύγκριση με το 2018.
-Συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) – Περισσότερο από το 69% της παγκόσμιας χωρητικότητας κρουαζιερόπλοιων χρησιμοποιεί EGCS για να καλύψει ή και να υπερβεί τους στόχους της μείωσης εκπομπών αερίων του άνθρακα, καταγράφοντας αύξηση κατά 25% σε σύγκριση με το 2018.
Επιπλέον, το 96% των νέων κρουαζιερόπλοιων που δεν κάνουν χρήση LNG θα έχουν εγκαταστημένα EGCS, αύξηση κατά 21% σε σύγκριση με το 2019.
-Συστήματα Προηγμένης Επεξεργασίας Λυμάτων – Το 99% των νέων κρουαζιερόπλοιων που παραγγέλλονται έχουν συστήματα προηγμένης επεξεργασίας λυμάτων (ανεβάζοντας τη παγκόσμια χωρητικότητα κρουαζιερόπλοιων στο 78,5%) και επί του παρόντος το 70% της χωρητικότητας του στόλου κρουαζιέρας της CLIA εξυπηρετείται από συστήματα προηγμένης επεξεργασίας λυμάτων (αύξηση 5% σε σχέση με το 2019).
-Ικανότητα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης – Στα λιμάνια, τα κρουαζιερόπλοια εξοπλίζονται όλο και περισσότερο με τεχνολογία που επιτρέπει την παράκτια ηλεκτροδότησή τους, επιτρέποντας έτσι στους κινητήρες να απενεργοποιούνται. Μάλιστα υπάρχουν πολλές συνεργασίες με λιμάνια και κυβερνήσεις για την αύξηση διαθεσιμότητας αυτής της τεχνολογίας.
-Το 75% της νέας χωρητικότητας θα είναι είτε εξοπλισμένα με συστήματα παράκτιας ηλεκτροδότησης ή διαμορφωμένα ώστε τα συστήματα αυτά να προστεθούν στο μέλλον.
-Το 32% της παγκόσμιας χωρητικότητας (αύξηση 13% από το 2019) είναι εξοπλισμένο με συστήματα παράκτιας ηλεκτροδότησης σε 14 λιμάνια παγκοσμίως όπου αυτή η δυνατότητα παρέχεται σε τουλάχιστον μία θέση πλαγιοδέτησης στο λιμάνι.
«Η βιομηχανία κρουαζιέρας εργάζεται καθημερινά για να βελτιώσει τις προσπάθειές της για υπεύθυνες πολιτικές τουρισμού και αναγνωρίζει ότι οι συνεχείς και σημαντικές επενδύσεις στην έρευνα είναι ζωτικής σημασίας για τον εντοπισμό και την παραγωγή νέων καυσίμων και συστημάτων κίνησης των πλοίων», δήλωσε ο Adam Goldstein, Πρόεδρος της CLIA Global, και πρόσθεσε:
«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η CLIA, μαζί με άλλους εταίρους του ναυτιλιακού τομέα, έχει προτείνει τη δημιουργία και τη χρηματοδότηση ενός Συμβουλίου Έρευνας και Ανάπτυξης με κονδύλια 5 δισ. δολαρίων, που θα είναι αφιερωμένο στη συνεργατική προσπάθεια για τον εντοπισμό των τεχνολογιών και των πηγών ενέργειας που θα προσφέρουν επιπλέον ευκαιρίες για να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και να ανταποκριθούμε στους φιλόδοξους στόχους που θέτει ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ)».
Από την πλευρά της, η κα Μαρία Δεληγιάννη, Γενική Διευθύντρια Ανατολικής Μεσόγειου της CLIA, παρουσίασε τα βασικά συμπεράσματα της Έκθεσης στη Σύνοδο Βιωσιμότητας Θεσσαλονίκης (Thessaloniki Sustainability Summit) με τίτλο «Βιώσιμες Πόλεις και Λιμάνια», που πραγματοποιήθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τη «βιώσιμη ναυτιλία», η κα Δεληγιάννη τόνισε: «Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε, η δέσμευσή μας να συνεισφέρουμε τα μέγιστα στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα παραμένει ψηλά στην ατζέντα μας. Η προστασία του περιβάλλοντος και των προορισμών που επισκεπτόμαστε είναι επιχειρηματική επιταγή για τις εταιρείες κρουαζιέρας».