Τα οικονομικά στοιχεία του γ’ τριμήνου του 2023 έδωσε στη δημοσιότητα η CMA CGM, με το ναυτιλιακό όμιλο να σχολιάζει ότι οι τάσεις του α’ εξαμήνου συνεχίστηκαν και κατά το εξεταζόμενο τρίμηνο, με επιδείνωση των συνθηκών της αγοράς στον κλάδο των μεταφορών και των logistics.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με τον Rodolphe Saadé, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου,: «Ο κλάδος συνέχισε να ομαλοποιείται στο γ’ τρίμηνο, με επιστροφή στις συνθήκες της αγοράς προ πανδημίας. Η απόδοσή μας παρέμεινε πολύ σταθερή, επιβεβαιώνοντας τη συνάφεια της αναπτυξιακής μας στρατηγικής σε terminals και logistics. Κατά συνέπεια, είμαστε πιο ανθεκτικοί καθώς μπαίνουμε σε αυτόν τον νέο κύκλο.
Η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας αναμένεται να συνεχίσει να επιβαρύνει τον κλάδο την προσεχή περίοδο, αλλά οι μεταφερόμενοι όγκοι εξακολουθούν να είναι ισχυροί.
Παραμένουμε προσηλωμένοι στον έλεγχο του λειτουργικού μας κόστους και συνεχίζουμε να επικεντρωνόμαστε στην απανθρακοποίηση και την ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας για να ανταποκριθούμε καλύτερα στις ανάγκες των πελατών μας».
Τα έσοδα ανήλθαν σε 11,4 δισ. δολ. στο γ’ τρίμηνο του 2023, με σταδιακή επανεξισορρόπηση των συνεισφορών από τις επιχειρήσεις ναυτιλίας και logistics του ομίλου. Το EBITDA ανήλθε στα 1,99 δισ. δολ., 78,2% χαμηλότερα έναντι του γ’ τριμήνου του 2022. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε στο 17,5%, μειωμένο κατά 28,5 μονάδες και τα καθαρά έσοδα για τον όμιλο ανήλθαν σε 388 εκατ. δολ. Το χρέος καθαρό από χρηματοοικονομικούς πόρους ανήλθε συνολικά σε 0,1 δισ. δολ. στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.
Ο ναυτιλιακός όμιλος συνεχίζει να επενδύει στα λειτουργικά του στοιχεία και στην ενεργειακή μετάβαση για τη ναυτιλία και τα logistics:
- Στα τέλη Αυγούστου 2023, η CMA CGM ολοκλήρωσε την εξαγορά των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων GCT Bayonne και Νέας Υόρκης, ύψους 2,8 δισ. δολ., που μετονομάστηκαν σε Port Liberty Bayonne και Port Liberty New York.
- Επίσης, η CMA CGM συνεχίζει τις εθελοντικές της επενδύσεις για να διαφοροποιήσει το ενεργειακό μείγμα των πλοίων της, θέλοντας να επιτύχει τον στόχο για μηδενικό άνθρακα έως το 2050. Έχει ήδη επενδύσει περισσότερα από 17 δισ. δολ. σε έναν στόλο σχεδόν 120 πλοίων που κινούνται με LNG και μεθανόλη που πρόκειται να παραδοθούν έως το 2027.
Ναυτιλία
Τα ενοποιημένα έσοδα από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 7,5 δισ. δολ., μειωμένα κατά 51,8% σε ετήσια βάση, αντανακλώντας τη συνεχιζόμενη εξομάλυνση των ναύλων.
Το EBITDA ανήλθε σε 1,5 δισ. δολ., 81,6% χαμηλότερα από το γ’ τρίμηνο του 2022. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε στο 21%, μειωμένο κατά 34 μονάδες. Τα μέσα έσοδα ανά TEU ανήλθαν σε 1.322 δολ., μειωμένα κατά 52,3% σε ετήσια βάση.
Οι μεταφερόμενοι όγκοι αυξήθηκαν κατά 0,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022, αντιπροσωπεύοντας συνολικά 5,7 εκατ. TEU. Οι όγκοι συνέχισαν να αυξάνονται στις γραμμές Βορρά – Νότου και μικρών αποστάσεων, ενώ εξομαλύνθηκαν περαιτέρω στις γραμμές Ανατολής – Δύσης, λόγω της απόσυρσης αποθεμάτων στις ΗΠΑ και της πιο συγκρατημένης κατανάλωσης των νοικοκυριών σε ένα πληθωριστικό περιβάλλον.
Logistics
Τα έσοδα από τις δραστηριότητες logistics ανήλθαν σε 3,6 δισ. δολ. στο γ’ τρίμηνο του 2023. Το EBITDA ανήλθε σε 348 εκατ. δολ., σημειώνοντας μείωση 3% σε ετήσια βάση.
Η σταθερότητα στο κομμάτι των logistics, σε μια περίοδο πτώσης του εμπορίου, αντανακλά αφενός την επιβράδυνση των ναυλαγορών και αφετέρου την ενίσχυση της προσφοράς υπηρεσιών και την ανθεκτικότητα ορισμένων δραστηριοτήτων.
Λοιπές δραστηριότητες
Τα έσοδα τέλος από άλλες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων των λιμενικών τερματικών σταθμών και της CMA CGM AIR CARGO, αυξήθηκαν κατά 5,3% στα 526 εκατ. δολ. Το EBITDA ανήλθε σε 56 εκατ. δολ., μειωμένο κατά 58,4%, κυρίως λόγω της εξομάλυνσης των όγκων στους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς και ειδικότερα της μείωσης των εσόδων από την αποθήκευση που συνδέεται με τις συμφορήσεις.
Το outlook
Το τρίτο τρίμηνο του 2023 επιβεβαίωσε την τάση προς ομαλοποίηση στις αγορές μεταφορών και logistics, με επιστροφή στις συνθήκες προ Covid (2019). Η μείωση των αποθεμάτων και η πίεση του πληθωρισμού συνέχισαν να επιβαρύνουν τις επιδόσεις σε μεταφορές και εφοδιαστική.
Οι μακροοικονομικές προβλέψεις δείχνουν σχετική ανθεκτικότητα στην παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα το 2023, αν και σε επίπεδο χαμηλότερο από τον ιστορικό μέσο όρο, αλλά δεν προβλέπουν ανάκαμψη το 2024.
Ωστόσο, αυτή η προοπτική έρχεται σε αντίθεση με την αναμενόμενη ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου το 2024. Η νέα χωρητικότητα που αναμένεται στην αγορά το 2024 πιθανότατα θα συνεχίσει να μειώνει τους ναύλους.
Υπό αυτό το πρίσμα, η CMA CGM θα συνεχίσει να εστιάζει στον έλεγχο του λειτουργικού της κόστους, στην ανάπτυξη της πολιτικής της απανθρακοποίηση και στην επιτυχή ενσωμάτωση των στρατηγικών επενδύσεων που έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια.
Ο όμιλος θα παραμείνει επίσης προσεκτικός όσον αφορά στη διαμόρφωση του γεωπολιτικού περιβάλλοντος.