Την ικανοποίησή του για την συμφωνία που επετεύχθη αναφορικά με τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου στον κλάδο της ναυτιλίας, εκφράζει ο ESPO.
Υπενθυμίζεται ότι η υιοθετηθείσα αρχική στρατηγική προβλέπει μείωση 50% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου GHG ως το 2050, σε σύγκριση με το 2008, καθώς και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά 40% μέχρι το 2030, καταβάλλοντας προσπάθειες προς το 70% έως το 2050.
Όπως σημειώνει ο ESPO, για τους ευρωπαϊκούς λιμένες, η εν λόγω συμφωνία αποτελεί πραγματικό ορόσημο και στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα ότι ο IMO μπορεί να δράσει.
Όντας μια παγκόσμια βιομηχανία ο κλάδος της ναυτιλίας, ο ESPO πιστεύει ότι ο ΙΜΟ είναι πλέον το κατάλληλο μέρος για να σημειωθεί πρόοδος. Στο πλαίσιο αυτό, ο ESPO υπογραμμίζει τον καθοριστικό ρόλο της ΕΕ και των μελών της για την επίτευξη αυτής της παγκόσμιας συμφωνίας.
«Έχει αποσταλεί σαφές μήνυμα από τον ΙΜΟ. Η ναυτιλία έχει πλέον ένα μειωμένο στόχο, ενώ ο κλάδος θα αναλάβει δράση για την αποανθρακοποίησή του σύμφωνα με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού.
Η σαφής υποστήριξη των ενδιαφερομένων μερών της ΕΕ -τόσο από πλευράς λιμένων, όσο και από πλευράς ναυτιλίας- προς τους Ευρωπαίους διαπραγματευτές έχει γίνει κατανοητή.
Αυτό το momentum θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να συνεχιστεί η ίδια πορεία προς την ανάπτυξη συγκεκριμένων μέτρων για την εφαρμογή της συμφωνίας.
Ελπίζουμε ότι εδώ και πάλι η ΕΕ μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο», σημειώνει η γενική γραμματέας του οργανισμού, Isabelle Ryckbost.
Ο ESPO θεωρεί ότι πρέπει να αναπτυχθούν και να εισαχθούν ουσιαστικά μέτρα το συντομότερο δυνατό, το αργότερο ως το 2023, προκειμένου να υλοποιηθούν οι συμφωνηθέντες στόχοι.
Καταλήγοντας, ο οργανισμός πιστεύει ότι η συμφωνία είναι σίγουρα ένα ορόσημο, αλλά δεν πρέπει να θεωρείται ως τελικό σημείο. Οι συζητήσεις σχετικά με το επίπεδο φιλοδοξίας και τους στόχους μείωσης πρέπει να συνεχιστούν και να αναθεωρηθούν στο μέλλον σύμφωνα με την πρόταση της ΕΕ.