Το κόστος καυσίμων σε κανονικές περιόδους αποτελούσε κατά μέσο όρο το 40% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων, όπως αναφέρει η XRTC στην τελευταία έρευνα της για την ακτοπλοΐα, με τίτλο “Το πράσινο ταξίδι άρχισε”.
Τα συμβατικά πλοία χρησιμοποιούν δύο ειδών καύσιμα:
Τα συμβατικά πλοία, στα οποία δεν έχουν τοποθετηθεί scrubbers, χρησιμοποιούν καύσιμο με 0,5% σε περιεκτικότητα θείου (VLSFO).
Το 2023 η μέση τιμή τους στην αγορά του Rotterdam ήταν στα €570 ο τόνος, ενώ για το 8μηνο του 2024 ήταν €575.
Τα συμβατικά πλοία, στα οποία έχουν τοποθετηθεί scrubbers, χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα 3,5% σε θείο (HSFO).
Η μέση τιμή ανά τόνο το 2023 ήταν στα 412 ευρώ ο τόνος, ενώ οι προβλέψεις για το 2024 κάνουν λόγο για €405 ο τόνος, ήτοι μείωση 1,7%.
Από 01/05/2025, βάσει του ευρωπαϊκού κανονισμού θεσπίζεται ως υποχρεωτική η χρήση καυσίμων με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,1%, κάτι που θα οδηγήσει πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν χρησιμοποιούν scrubbers στα πλοία τους να αγοράζουν καύσιμα αυξημένα κατά 35%.