Μετά τον Πειραιά, η Cosco αποκτά στρατηγική συμμετοχή στο λιμάνι του Ρότερνταμ, το οποίο είναι το νο1 στην Ευρώπη, στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Η κινεζική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα εξαγοράσει το 35% του τερματικού σταθμού Euromax, έναντι 125,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 41,4 εκατ. αντιστοιχούν στο μερίδιο των μετοχών, ενώ 84 εκατ. θα χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη δανείων του τέως ιδιοκτήτη, της Hutchison Port Holdings.
«Το διοικητικό συμβούλιο πιστεύει ότι, με βάση τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη τάση ανάπτυξης, το Ρότερνταμ θα συνεχίσει να είναι ο βασικός κόμβος της Ευρώπης.
Αυτό το λιμάνι είναι το λιμάνι βάσης της Cosco Shipping στη βορειοδυτική Ευρώπη για μεγάλο χρονικό διάστημα», αναφέρει, σε δήλωσή της, η εταιρεία.
Τον περασμένο χρόνο, ο τερματικός σταθμός Euromax διακίνησε 2,28 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και με το υπάρχον επενδυτικό πλάνο μπορεί να φτάσει έως τα 3,2 εκατ.
Η Cosco, σύμφωνα με το Bloomberg, σκοπεύει να επενδύσει 40 δισ. δολ. για τη δημιουργία δικτύου μεταφορών στην Ευρασία.
Συνοπτικά, η Cosco, που εξαγοράζει το 67% του ΟΛΠ, κατέχει το 67% του Kumport Terminal στον κόλπο του Μαρμαρά στη γειτονική Τουρκία, το 50% του λιμανιού Conateco στη Νάπολη, το 20% του τερματικού σταθμού FOS στη Μασσαλία, το 20% τερματικού σταθμού στην Αμβέρσα, το 20% του αιγυπτιακού Port Said, όπου μάλιστα συνεργάζεται με την APM Terminals.
Β. Βεγ.