Τα λιμάνια αποτελούν “βαρόμετρο” για τις εμπορευματικές μεταφορές και επιδόσεις της Ελλάδας. Η ιδιωτικοποίηση των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, αλλά και αυτών που θα ακολουθήσουν (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα) έχουν δημιουργήσει νέα δυναμική, αλλά και πρόσθετες απαιτήσεις.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης συναντήθηκε σήμερα με τον Πρόεδρο, Αντώνη Βενιέρη και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης και συζήτησαν θέματα που απασχολούν τον κλάδο της ναυτικής πρακτόρευσης.
Ειδικότερα, συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν στην τιμολογιακή πολιτική των Οργανισμών Λιμένων, την επιτάχυνση των αναπτυξιακών προγραμμάτων των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, το πλαίσιο των ευθυνών των ναυτικών πρακτόρων και την παροχή πλοηγικών υπηρεσιών στα λιμάνια.
Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε στους συνομιλητές του την στήριξη της κυβέρνησης στα επενδυτικά προγράμματα των Οργανισμών Λιμένα Πειραιά και Θεσσαλονίκης και την αναπτυξιακή διάσταση που θα προκύψει από την υλοποίηση τους, ενώ παρουσίασε και την, μέχρι τώρα, πορεία για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων.
Ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε, επίσης, στην πορεία υλοποίησης της Εθνικής Ενιαίας Πλατφόρμας Λιμενικής Κοινότητας, ως αναγκαίου εργαλείου ενημέρωσης για τις παρεχόμενες λιμενικές υπηρεσίες και την εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και στην προσπάθεια για την παροχή ποιοτικών πλοηγικών υπηρεσιών, στην οποία περιλαμβάνεται και η βελτίωση του εξοπλισμού και των μέσων της Πλοηγικής Υπηρεσίας, ιδίως από την κατασκευή νέων πλοηγίδων, για τις οποίες ο διαγωνισμός βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο.
Από την πλευρά τους και σύμφωνα με στελέχη της ΔΝΕ «η αύξηση των δυνατοτήτων διαχείρισης όγκου φορτίων από τα δύο μεγάλα λιμάνια, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα περιφερειακά που τελούν υπό ιδιωτικοποίηση, είναι αυτή που θα προσελκύσει τις διεθνείς εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιέρας, Ro-Ro και χύδην φορτίου.
Παράλληλα, η ανάπτυξη χερσαίων υποδομών που λειτουργούν συμπληρωματικά στις λιμενικές υπηρεσίες, όπως οι σιδηροδρομικές διασυνδέσεις, τα inner ports, τα logistics hubs, συμπληρώνει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών λιμένων και κατά συνέπεια της χώρας.
Σημαντικότατο ρόλο διαδραματίζει η ύπαρξη τιμολογιακής σταθερότητας από τους λιμενικούς παρόχους για εύλογο χρονικό διάστημα, τουλάχιστον μιας τριετίας, και μέσω αυτής να ενισχυθεί το προφίλ των ελληνικών λιμένων στους σχεδιασμούς πλάνων ανάπτυξης από τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες».
Τέλος, τόσο ο κ. Πλακιωτάκης, όσο και ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης κ. Αντώνης Βενιέρης, αναφέρθηκαν στην ανάγκη συνεχούς επικοινωνίας μεταξύ της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης και των διοικήσεων των Οργανισμών Λιμένων, με στόχο την περαιτέρω προσέλκυση πλοίων και φορτίων στα ελληνικά λιμάνια.