Τα οικονομικά αποτελέσματα γ’ τριμήνου του 2023 ανακοίνωσε η Maersk, όπου καταγράφεται πτώση εσόδων στα 12,1 δισ. δολ. έναντι 22,8 δισ. το 2022.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Αντίστοιχα, το EBITDA του εξεταζόμενου τριμήνου ανήλθε σε 1,87 δισ. δολ. έναντι 10,86 δισ. δολ. το 2022, ενώ το περιθώριο EBIT διαμορφώθηκε στο 4,4%, καθώς επηρεάστηκε από τους χαμηλότερους ναύλους και τους όγκους.
Στο κομμάτι των θαλάσσιων μεταφορών, η Maersk σημείωσε αύξηση 9% στους όγκους έναντι του β’ τρίμηνο του 2023, καθώς και ισχυρή εστίαση στο κόστος το οποίο κατέγραψε μείωση 11% σε σύγκριση με το γ’ τρίμηνο του 2022. Το EBIT ήταν αρνητικό στα 27 εκατ. δολ. έναντι 8,7 δισ. δολ. στο γ’ τρίμηνο του 2022, λόγω της σημαντικής πίεσης στις τιμές, ιδίως στο εμπόριο Ασίας – Ευρώπη, Βόρειας Αμερικής και Λατινικής Αμερικής.
Τα έσοδα στο τμήμα Logistics & Υπηρεσιών ανήλθαν στα 3,5 δισ. δολ. σε σύγκριση με 4,2 δισ. δολ. στο γ’ τρίμηνο του 2022. Το τμήμα επηρεάστηκε αρνητικά από τις χαμηλότερες τιμές, ειδικά στις αεροπορικές και οδικές μεταφορές, ενώ οι όγκοι επανήλθαν σε γενικές γραμμές στο επίπεδο του 2022.
Στα terminals κατεγράφησαν έσοδα 1 δισ. δολ. σε σύγκριση με 1,1 δισ. δολ. στο γ’ τρίμηνο του 2022, λόγω της λιγότερης ζήτησης για αποθήκευση εν μέσω χαλάρωσης της παγκόσμιας συμφόρησης και μείωσης όγκου κατά 4,1%. Η απόδοση επενδυμένου κεφαλαίου (ROIC) αυξήθηκε στο 10,3%, υπερβαίνοντας την προσδοκία άνω του 9% για το 2025.
Περικοπές θέσεων εργασίας
Ο ναυτιλιακός κολοσσός θέλοντας να «επιβάλει αυστηρά μέτρα περιορισμού του κόστους κατά τη διάρκεια του έτους για να μετριάσει αποτελεσματικά τον αντίκτυπο των δύσκολων συνθηκών της αγοράς» ανακοίνωσε επίσης ότι θα προχωρήσει στη μείωση του προσωπικού.
Ειδικότερα, η Maersk θα προχωρήσει σε μείωση του εργατικού δυναμικού της κατά 3.500 θέσεις, με έως και 2.500 περικοπές να πραγματοποιούνται μέσα τους επόμενους μήνες και οι υπόλοιπες έως το 2024.
Πρακτικά, αυτό θα μειώσει το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της ναυτιλιακής σε λιγότερες από 100.000 θέσεις εργασίας.
Το guidance για το 2023
Η Maersk βλέπει τώρα αύξηση του παγκόσμιου όγκου εμπορευματοκιβωτίων από -2% έως -0,5% σε σύγκριση με -4% έως -1% προηγουμένως.
Η εταιρεία εκτιμά ότι το CAPEX θα διαμορφωθεί σε περίπου 8 δισ. δολ. (προηγουμένως 9-10 δισ. δολ.) για το 2022-2023 και 8-9 δισ. δολ. (προηγουμένως 10-11 δισ. δολ.) για το 2023-2024.
Επίσης, η συνολική εξοικονόμηση κόστους αναμένεται να είναι περίπου 600 εκατ. δολ. το 2024 σε σύγκριση με το 2023.