Συνεχίζει να ενδιαφέρεται για την απόκτηση επιπλέον ποσοστού της HSW η Minoan, παρά τα «απογοητευτικά», όπως υποστηρίζει, οικονομικά αποτελέσματά της.
Σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «οι Μινωικές Γραμμές επιθυμούν να επιβεβαιώσουν τη στρατηγική επιλογή για την απόκτηση του ελέγχου της Hellenic Seaways, παρά τα απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση 2016, που ο διευθύνων σύμβουλος της HSW δημοσιοποίησε στον Τύπο.
Σημειώνεται ότι, το οικονομικό περιβάλλον για την ελληνική ακτοπλοΐα γενικότερα και την HSW ειδικότερα ήταν θετικό κατά τη χρήση 2016, λόγω των χαμηλότερων τιμών 12ετίας που κατέγραψαν οι τιμές των καυσίμων.
Συγκεκριμένα, τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση 2016 της HSW δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες των μετόχων της, καθώς σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εκτελεστικής διοίκησης της εταιρείας:
-Ο Κύκλος Εργασιών παρέμεινε στάσιμος στο ποσό €132 εκατ., παρά τη δραστηριοποίηση της εταιρείας με τρία επιπλέον πλοία (Νήσος Σάμος, HighSpeed 7 και Hellenic HighSpeed)
-Η λειτουργική κερδοφορία EBITDA σημείωσε μείωση 27% ή €6,5 εκατ. και διαμορφώθηκε σε €18 εκατ. έναντι € 24,5 εκατ. το 2015, παρά την πτώση των διεθνών τιμών ναυτιλιακών καυσίμων, οι οποίες σημείωσαν χαμηλό δωδεκαετίας.
-Τα Κέρδη μετά Φόρων που προέρχονται από τη λειτουργία της εταιρείας, μειώθηκαν σε μηδενικά επίπεδα στην πραγματικότητα, καθώς τα ανακοινωθέντα Καθαρά Κέρδη ύψους €6,5 εκατ. προέρχονται από μία λογιστική ακροβασία, δηλαδή την αναστροφή απομείωσης πλοίων, ένα έκτακτο και μη επαναλαμβανόμενο γεγονός.
Οι ευθύνες της εκτελεστικής διοίκησης της HSW είναι προφανώς σημαντικές, καθώς υποδηλώνουν την αδυναμία της να φέρει θετικά αποτελέσματα, την έλλειψη στρατηγικής αλλά και μακρόπνοου επιχειρηματικού σχεδιασμού.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της διοίκησης της HSW:
Α) Επένδυσε «πολλά εκατομμύρια» για την επισκευή – ανακαίνιση ενός παλαιού συμβατικού πλοίου 30 ετών που βρισκόταν επί έτη αγκυροβολημένο.
Β) Προχώρησε σε πωλήσεις πλοίων με επιτυχημένη εμπορική δραστηριότητα υποθηκεύοντας τις δυνατότητες κερδοφορίας της εταιρείας.
Ειδικότερα, πώλησε το ταχύπλοο καταμαράν HighSpeed 6, το οποίο δραστηριοποιούνταν με επιτυχία στη δημοφιλή εμπορική γραμμή της Σαντορίνης, έναντι €19,6 εκατ.
Γ) Οι μη ορθές επιχειρηματικές κινήσεις επέφεραν την επιδείνωση της χρηματοοικονομικής θέσης της εταιρείας με τη μείωση των ταμειακών διαθεσίμων και τη σημαντική αύξηση των υποχρεώσεων της εταιρείας.
Το 2017 με την αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά 25% περίπου εκτιμούμε ότι θα υπάρξει περαιτέρω επιδείνωση των οικονομικών της επιδόσεων.
Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι είναι επιβεβλημένη η συνεννόηση των μετόχων της εταιρείας στην επερχόμενη έκτακτη γενική συνέλευση, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για την αναστροφή της οικονομικής της πορείας».