Στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση του 6ου προβλήτα, ύψους 130 εκατ. ευρώ, προχωρά έως τα τέλη του έτους ο ΟΛΘ.
Του Φώτη Φωτεινού
Πρόκειται για το σπουδαιότερο έργο των υποχρεωτικών επενδύσεων των νέων ιδιοκτητών του ΟΛΘ, το οποίο – όταν ολοκληρωθεί – θα ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητά του λιμένα.
Η επέκταση του 6ου προβλήτα αφορά την κατασκευή ενός κρηπιδώµατος µήκους 440 µέτρων, πλάτους 300 µέτρων και µε βάθος 16,5 µέτρα.
Το έργο θα επιτρέψει στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης να δέχεται µεγάλα πλοία µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων, µεγέθους New Panamax, ώστε να αυξήσει τους όγκους διακίνησης εµπορευµατοκιβωτίων και να ανταγωνιστεί ισότιμα άλλα περιφερειακά λιµάνια.
Η ανακήρυξη του αναδόχου εκτιμάται στις αρχές του 2020 και η ολοκλήρωση του έργου το 2023. Παράλληλα, θα «τρέξουν» οι επενδύσεις των 30 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό.
Σημειώνεται ότι, το 2018, ο ΟΛΘ διακίνησε 424.000 TEU’s και 3.764.000 τόνους στο συμβατικό λιμάνι, σημειώνοντας αύξηση 5,5% και στους δύο τομείς, σε σχέση με το 2017.
Αντίστοιχα, το πρώτο εξάμηνο του 2019, η διακίνηση Ε/Κ αυξήθηκε κατά 5,9%, από 208.553 TEUs στο 1ο εξάμηνο του 2018, σε 220.757 TEUs το 1ο εξάμηνο του 2019.
Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου αυξήθηκαν κατά 23,4%, από 1.847.744 τόνους, σε 2.280.915 τόνους αντίστοιχα.
Πέρα από την επέκταση του 6ου προβλήτα, κρίσιμη παράμετρο για την ανταγωνιστικότητα του ΟΛΘ αποτελεί η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, η οποία – επί του παρόντος – χαρακτηρίζεται «μη ικανοποιητική».