Κορυφώνεται η αγωνία για το λιμάνι του Βόλου, καθώς αύριο κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές για την πώληση του 67%.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες του metaforespress.gr, από τα 8 σχήματα που έχουν δικαίωμα κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς, φαίνεται ότι 3 – 4 θα καταθέσουν.
Ο ΟΛΘ θα καταθέσει προσφορά, όπως και η Mariner Capital Ltd από τη Μάλτα και η κοινοπραξία Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.
Προσφορά, εκτός απροόπτου της τελευταίας στιγμής, φαίνεται ότι θα καταθέσει και η κοινοπραξία Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.
Άξιο αναφοράς είναι ότι δεν θα κατέβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία ανήκει στην κοινοπραξία που έχει πλειοδοτήσει για το λιμάνι της Καβάλας.
Σημειώνεται ότι η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του δημοσίου και του ΟΛΒ έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της και λήγει το 2062.
Οι κύριες δραστηριότητες του ΟΛΒ περιλαμβάνουν υπηρεσίες εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερα, ξηρό και υγρό χύδην φορτίο και υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ferry boat προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας.
Η κρουαζιέρα θεωρείται ένα από τα πιο ανταγωνιστικά πεδία του ΟΛΒ, ο οποίος – το τελευταίο διάστημα – αναπτύσσει τη δραστηριότητα του car terminal, έπειτα από τη συμφόρηση που παρατηρείται στο λιμάνι του Πειραιά.
Το λιμάνι του Βόλου περιμένει, επίσης, την επανασύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο, κάτι το οποίο θα του προσδώσει δυναμική.
Για τη χρήση του 2022, ο Οργανισμού Λιμένος Βόλου πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 5.447.049 ευρώ, αυξημένος κατά 3,48% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (5.263.562 ευρώ), κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης του λιμένα, καθώς και της αύξησης της διακίνησης εμπορευμάτων.
Τα καθαρά κέρδη προ φόρων για το 2022 ανήλθαν σε 716.474 ευρώ (έναντι 522.419 ευρώ το 2021).