«Πράσινο φως» στο νέο logistics center του ΟΛΠ έδωσε, στην τελευταία συνεδρίασή της η ΕΣΑΛ, η οποία θα πραγματοποιήσει νέα σύσκεψη, με αντικείμενο το νέο προβλήτα για τα εμπορευματοκιβώτια και το car terminal.
Της Βάσως Βεγιάζη
H ανάπτυξη του Κέντρου Αποθηκών στην περιοχή του ΟΔΔΥ συμπεριλαμβάνεται στις προαιρετικές επενδύσεις του Master Plan του ΟΛΠ (σχετικό video), με κόστος αναφοράς 60 εκατ. ευρώ.
Η πρώην περιοχή ΟΔΔΥ έχει έκταση περίπου 80.000 τ.μ. Βρίσκεται βόρεια του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων Γ2.
Σε αυτήν, υπάρχουν τρεις παλιές αποθήκες Γ3 (5.500 τ.μ.), Γ5 (2.250 τ.μ.) και Γ8 (1.650 τ.μ.) για τη διαχείριση συμβατικού φορτίου.
Οι αποθήκες αυτές θα κατεδαφιστούν, καθώς θεωρούνται απαρχαιωμένες και στη θέση τους, θα δημιουργούν νέες, πιο σύγχρονες, στις οποίες η διακίνηση εμπορευμάτων θα γίνεται πιο αποδοτικά.
Σε συνδυασμό με την υποχρεωτική επένδυση της υπόγειας οδικής σύνδεσης του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον πρώην χώρο του ΟΔΔΥ, το κέντρο αποθηκών θα ενοποιείται με τον «Τελωνειακό χώρο τύπου 1», δηλαδή την ελεύθερη ζώνη.
Η νέα αποθήκη θα υλοποιηθεί σε διαδοχικές φάσεις, ανάλογα με την ζήτηση και την ανάπτυξη της αγοράς.
Το έργο αυτό σχεδιάζεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά στους χώρους logistics που διαθέτει ήδη ο ΟΛΠ, όπως τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που στεγάζει την κόκκινη αποθήκη της θυγατρικής της Cosco, Piraeus Consolidation & Distribution Center (PCDC).
Το εμβαδόν κάλυψης του Κέντρου Αποθηκών θα ανέρχεται σε 38.000 τ.μ., με το εμβαδόν συνολικής δόμησης να ανέρχεται στα 60.000 τ.μ. Το κόστος αναφοράς της εν λόγω επένδυσης εκτιμάται στα 60 εκατ. ευρώ.
Με τα δύο κέντρα logistics, ο ΟΛΠ πρόκειται να αποκτήσει πρόσθετο ζωτικό χώρο, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί την αύξηση των φορτίων από τους προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ και το car terminal.
«Τo νέο Κέντρο Αποθηκών, σε συνδυασμό με την υπόγεια σύνδεση με το Σταθμό Διακίνησης Οχημάτων, θα δημιουργήσει ένα νέο σύγχρονο πόλο αποθήκευσης – εμπορίου στην περιοχή», αναφέρουν στελέχη της Cosco, σημειώνοντας ότι το νέο Logistics center δεν σχεδιάζεται να είναι ανταγωνιστικό με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου.