Ο ΟΛΠ πρόκειται να καταθέσει, το αργότερο έως τις αρχές της επόμενης εβδομάδας, το επικαιροποιημένο Master Plan του Οργανισμού στο υπουργείο Ναυτιλίας, σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr.
Του Φώτη Φωτεινού
«Το επικαιροποιημένο Master Plan δεν περιέχει αλλαγές στα έργα, αλλά τεχνικές προσαρμογές, έπειτα από παρατηρήσεις που υποβλήθηκαν», σχολιάζει στέλεχος του ΟΛΠ.
Σημειώνεται ότι μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και του ΟΛΠ υπάρχουν ορισμένες διαφωνίες, όπως δήλωσε πρόσφατα ο νέος υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης, σημειώνοντας ωστόσο ότι «μπορεί να βρεθεί κοινός τόπος μέσα από μία εξελισσόμενη συζήτηση».
Για την επόμενη εβδομάδα είναι προγραμματισμένη σύσκεψη της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), η οποία όμως, εφόσον κατατεθεί το επικαιροποιημένο Master Plan, ενδέχεται να μετατεθεί.
Oι επενδύσεις του master plan
Το master plan προβλέπει υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 293,8 εκατ., με ορίζοντα υλοποίησης το 2021 και προαιρετικές, ύψους 172 εκατ., με στόχο να μετατρέψει τον Πειραιά σε μεταφορικό κόμβο διεθνούς εμβέλειας.
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις είναι οι ακόλουθες:
-Επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη,
-Μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας,
-Υπόγεια σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον χώρο πρώην ΟΔΔΥ,
-Bυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα,
-Κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών,
-Επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων,
-Βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης,
-Προμήθεια νέου εξοπλισμού,
-Βελτίωση και συντήρηση των υποδομών του λιμένα.
Στις προαιρετικές συμπεριλαμβάνονται οι ακόλουθες:
-Ανάπτυξη κέντρου αποθήκευσης και διανομής στον χώρο του πρώην ΟΔΔΥ,
-Κατασκευή δύο πολυώροφων κηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, συνολικής έκτασης 150.000 τετραγωνικών μέτρων,
-Αγορά οικολογικών λεωφορείων που θα κυκλοφορούν εσωτερικά του λιμανιού εξυπηρετώντας εργαζόμενους και επιβατικό κοινό,
-Κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στη νότια ζώνη του λιμανιού,
-Κατασκευή, σε πρώτη φάση, δύο 5άστερων ξενοδοχείων. Το ένα στο «Παλατάκι», εκεί όπου δεσπόζει το λιοντάρι – περιοχή Πόρτο Λεόνε. Το άλλο, θα ανεγερθεί στη «Παγόδα».
Η Cosco, με τις ανωτέρω επενδύσεις, προσπαθεί να ενισχύσει τον Πειραιά στους τομείς της κρουαζιέρας και της ναυπηγοεπισκευής, αλλά σε εκείνους των logistics και της ακτοπλοΐας.