Με στόχο τη μετατροπή του Πειραιά σε ένα σύγχρονο κόμβο επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, στελέχη του ΟΛΠ παρουσίασαν, χθες, σε φορείς της πόλης το «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) Λιμένα Πειραιά».
Ο χρονικός ορίζοντας αναφοράς καλύπτει την περίοδο 2016 – 2021 και αποσκοπεί στον σωστό σχεδιασμό των εγκαταστάσεων, έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί η δυναμικότητα εξυπηρέτησης και να ελαχιστοποιηθεί η απώλεια χώρου και χρησιμότητας.
Από την πλευρά τους, οι φορείς που συμμετείχαν στη χθεσινή διαβούλευση θα αποστείλουν τις προτάσεις τους για την τελική διαμόρφωση του αναπτυξιακού πλάνου.
Οι επενδύσεις που σχεδιάζει να υλοποιήσει ο ΟΛΠ είναι οι ακόλουθες:
-Επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη,
-Επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων (λιμένας Ηρακλέους),
-Κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. το καθένα,
-Επισκευή δαπέδων, σιδηροτροχιών και γερανογεφυρών στοιβασίας στην προβλήτα I του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων,
-Βυθοκόρηση κεντρικού λιμένα,
-Οριστική παραλαβή της νέας προβλήτας πετρελαιοειδών,
-Βελτίωση και συντήρηση υποδομών λιμένα,
-Υπόγεια οδική σύνδεση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων με πρώην χώρο ΟΔΔΥ,
-Ανακατασκευή της Παγόδας (πρώην εκθεσιακό) σε ξενοδοχείο,
-Μετατροπή της Πενταγωνικής Αποθήκης στην ακτή Μιαούλη σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας,
-Ανακατασκευή της Πέτρινης Αποθήκης για μετατροπή της σε Μουσείο Μετανάστευσης και ιστορικό αρχείο του ΟΛΠ,
-Μετατροπή άλλων αποθηκών σε ξενοδοχεία,
-Οικολογικά λεωφορεία για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων επιβατών,
-Ανάπτυξη Κέντρου Αποθήκευσης και Διανομής (logistics) στην πρώην περιοχή ΟΔΔΥ, έκτασης 80.000 τ.μ.,
-Βελτίωση υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (συμπεριλαμβανομένων των πλωτών δεξαμενών),
-Κατασκευή επισκευαστικής προβλήτας μεγάλων γιοτ,
-Προμήθεια εξοπλισμού λιμένα,
-Κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στη νότια ζώνη του λιμένα,
-Κατασκευή καινούργιου ξενοδοχείου 5 αστέρων στην περιοχή Porto Leone.
Οι περισσότερες από τις ανωτέρω επενδύσεις συμπεριλαμβάνονται στη Σύμβαση Παραχώρησης, καθώς η Cosco είναι υποχρεωμένη να υλοποιήσει έργα, ύψους 293,8 εκατ., μέχρι το 2021, ώστε να κάνει χρήση του δικαιώματος εξαγοράς του υπολοίπου 16% των μετοχών του ΟΛΠ, καταβάλλοντας 88 εκατ. ευρώ.