To 2ο πιο αναπτυσσόμενο λιμάνι της Ευρώπης, στα εμπορευματοκιβώτια, ήταν ο Πειραιάς το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του Port Economics, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά εμφάνισε άνοδο 20,1%, έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
Την μεγαλύτερη άνοδο γνώρισε το Γκντανσκ της Πολωνίας με 47,4%, ενώ την τρίτη καλύτερη επίδοση παρουσίασε η Βαρκελώνη με 18,3%.
Άνοδο σημείωσαν και τα ανταγωνιστικά ισπανικά λιμάνια Valencia και Algeciras, ενώ από τους «μεγάλους», ανάπτυξη γνώρισαν Ρότερνταμ και Αμβέρσα, αντίθετα με το Αμβούργο.
Για το 2018 και για τον Πειραιά, η Cosco έχει θέσει ως στόχο τη διακίνηση συνολικά 4 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, έναντι 3,7 εκατ. το 2017, ενώ αξιοσημείωτη άνοδος εκτιμάται και στον προβλήτα Ι του ΟΛΠ (πέρσι ΟΛΠ και Cosco διακίνησαν περί τα 4,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια).
Σήμερα, ο Πειραιάς κατατάσσεται στην 3η θέση της Μεσογείου, στην 7η της Ευρώπης και στην 38η θέση στον κόσμο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Β. Βεγιάζη