«Ζητώ συγγνώμη αν άθελά μου με λανθασμένη διατύπωση, ενδεχομένως κάποιοι εξέλαβαν την καταδίκη μου προς το περιστατικό και την ανάγκη διαλεύκανσής του, ως εξίσωση του θύματος με τον θύτη. Ο Αντώνης και η οικογένειά του είναι τα μεγάλα θύματα αυτής της τραγωδίας».
Αυτό τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας χθες στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του Ant1, με αφορμή προηγούμενες δηλώσεις του για το τραγικό συμβάν που έλαβε χώρα, επί του καταπέλτη του Ε/Γ – Ο/Γ «Blue Horizon», κατά τον απόπλου του από το λιμάνι του Πειραιά και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του 36χρονου άνδρα.
Ειδικότερα, ο κ. Βαρβιτσιώτης χαρακτήρισε «κτηνώδη και απάνθρωπη» την συμπεριφορά των μελών του πληρώματος απέναντι στον 36χρονο, κάνοντας σαφές ότι «δεν θα αφήσουμε σε καμία περίπτωση την κοινωνία να μετατραπεί σε ζούγκλα και θα ζητήσουμε τις ευθύνες όπου κι αν βρίσκονται».
Και συνέχισε, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως, «έχω δώσει εντολή και ήδη διενεργείται κατεπείγουσα Ένορκη Διοικητική Εξέταση από το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος για διερεύνηση των αιτιών και των συνθηκών κάτω από τις οποίες συνέβη το αποτρόπαιο περιστατικό, για το ποιες ευθύνες έχει το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, για το αν τηρήθηκαν οι βάρδιες που προβλέπονται».
Τέλος, ο Υπουργός επεσήμανε πως «σήμερα θρηνεί η ελληνική ναυτιλία και η ελληνική ακτοπλοΐα», ενώ δήλωσε σοκαρισμένος για το γεγονός ότι το πλήρωμα θεώρησε πως μπορούσε να συνεχίσει το ταξίδι του, ενώ γνώριζε το τι έχει προηγηθεί, προσθέτοντας πως, «το Υπουργείο Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η εταιρεία για την υπόθεση, πέρα από την ευθύνη του Πλοιάρχου».
Κύριοι
Είμαι συνταξιούχος Πολιτικός Μηχανικός Συγκοινωνιολόγος και τακτικός αναγνώστης του φύλλου σας.
Σχετικά με το φοβερό περιστατικό που έγινε στον Πειραιά, θέλω να προσθέσω τις προσωπικές μου εμπειρίες ως χρήστης ναυτιλιακών-ακτοπλοϊκών συνδέσεων προς-από Ελληνικά νησιά:
1. η αναχώρηση των πλοίων με καταπέλτη σε κίνηση και όχι κλειστό όπως επιβάλλουν οι κανονισμοί, αποτελεί τον κανόνα και όχι την εξαίρεση τόσο στο λιμάνι του Πειραιά όσο και σε αυτό της Σίφνου. Ένας βασικός λόγος που γίνεται αυτό είναι η φοβερή πίεση για την τήρηση των δρομολογίων και βέβαια ο ανταγωνισμός μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών μια και συμβαίνει συχνά τα πλοία να φθάνουν ή να αναχωρούν ταυτόχρονα με έντονη ανάγκη να βιαστούν αντί να τηρούνται οι κανονισμοί.
2. Η τακτοποίηση των αυτοκίνητών στο γκαράζ, γίνεται ακόμη και αν το πλοίο είναι εν κινήσει. Δεν γνωρίζω τι λένε οι σχετικοί κανονισμοί για το θέμα αυτό. Προσωπικά πιστεύω ότι δεν είναι σωστό, έως και να είναι επικίνδυνο π.χ. σε περίπτωση ταυτόχρονης θαλασσοταραχής.
3. τα πλοία βγάζουν εξαιρετικά πολλά καυσαέρια κατά την πλεύριση για άφιξη ή κατά την αναχώρηση, ρυπαίνοντας το περιβάλλον των νησιών.
Σαςσ ευχαριστώ γαι την φιλοξενεία