Με θετικό πρόσημο ολοκληρώθηκε το α’ τρίμηνο του 2024 για τη ZIM, καθώς η ναυτιλιακή πέτυχε καθαρά έσοδα ύψους 92 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 58 εκατ. δολ. το 2023.
Κατά την εξεταζόμενη περίοδο το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν στα 427 εκατ. δολ., αυξημένο κατά 14% σε ετήσια βάση, με τα λειτουργικά έσοδα (EBIT) στα 167 εκατ. δολ. έναντι λειτουργικών ζημιών 14 εκατ. δολ. στο α’ τρίμηνο του 2023.
Τα έσοδα στο α’ τρίμηνο του έτους ανήλθαν στα 1,56 δισ. δολ., σημειώνοντας ετήσια άνοδο 14%.
Σε επίπεδο μεταφοράς εμπορευμάτων, μεταφέρθηκαν 846 χιλιάδες TEU, σημειώνοντας αύξηση 10% σε ετήσια βάση. Ο μέσος ναύλος ανά TEU διαμορφώθηκε στα 1.452 δολ., αυξημένος κατά 4%.
Ο Eli Glickman, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ZIM, δήλωσε: «Είμαστε ικανοποιημένοι με την τρέχουσα θετική δυναμική στην επιχείρησης. Τα σταθερά αποτελέσματα α’ τριμήνου της ZIM απεικονίζουν τα σταδιακά οφέλη από τον στρατηγικό μας μετασχηματισμό και την εξαιρετική ομάδα της ZIM παγκοσμίως, καθώς και σημαντική βελτίωση των ναύλων παγκοσμίως.
Έχοντας κάνει σημαντικά βήματα για την ανανέωση του στόλου μας και τη βελτίωση της δομής του κόστους μας, η οποία ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, πέτυχαμε κερδοφόρα ανάπτυξη στο α’ τρίμηνο του 2024, καθώς η ZIM πέτυχε καθαρά έσοδα 92 εκατ. δολ., με μέρισμα 0,23 δολ. ανά μετοχή, ή 28 εκατ. δολ., που αντιπροσωπεύει το 30% του τριμηνιαίου καθαρού εισοδήματος».
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Δεδομένου του πρόσφατου βελτιωμένου περιβάλλοντος ναύλων που επηρεάζει επί του παρόντος περισσότερες συναλλαγές, αυξήσαμε το guidance για το 2024 και σήμερα προβλέπουμε προσαρμοσμένο EBITDA για ολόκληρο το έτος μεταξύ 1,15 – 1,55 δισ. δολ. και προσαρμοσμένο EBIT 0 – 400 εκατ. δολ.
Αναμένουμε ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν υψηλότεροι, λόγω του συνδυασμού της συνεχιζόμενης πίεσης στην προσφορά και τη διάθεση εξοπλισμού και μιας πρόσφατης αύξησης της ζήτησης.
Ενώ το περιβάλλον ναύλων κατά το τελευταίο μέρος του 2024 παραμένει άγνωστο, είμαστε σίγουροι για τη στρατηγική θέση της ZIM ως ευέλικτη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ανταγωνιστικό, οικονομικό και οικονομικό στόλο, σύγχρονο στόλο».