Την άμεση παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, ώστε να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για την ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020 της σύνδεσης της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, ζητούν οι πρόεδροι του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ) και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήματος Κ.Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), Δημήτρης Μπακατσέλος και Πάρις Μπίλλιας αντίστοιχα, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.
Συγκεκριμένα, προτείνεται η ένταξη του έργου στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020», η επαναδημοπράτησή του και η αποπεράτωση της σύνδεσης, ως αυτόνομου έργου, ώστε να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις.
«Το έργο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και είχε δημοπρατηθεί από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» με προϋπολογισμό 35.000.000 ευρώ. Λόγω οικονομικών προβλημάτων του αναδόχου η εργολαβία δεν ολοκληρώθηκε, αν και απέμεναν λίγες δεκάδες μέτρα για την ολοκλήρωση της σύνδεσης.
Για λόγους που δεν είναι σε εμάς κατανοητοί η «Εγνατία Οδός ΑΕ» δεν προχώρησε στην επαναδημοπράτηση του έργου, προκειμένου να ολοκληρωθεί η σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ» υπογραμμίζεται στην επιστολή των δύο προέδρων προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα και τον πρόεδρο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Απόστολο Αντωνούδη και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου.
Στην επιστολή – η οποία κοινοποιήθηκε και στο γραφείο πρωθυπουργού – γνωστοποιείται ότι σε πρόσφατη σύσκεψη των Επιμελητηρίων της πόλης με τους αρμόδιους φορείς και επιχειρήσεις της περιοχής τέθηκε, για πολλοστή φορά, το ζήτημα της οδικής σύνδεσης του 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.
«Η σημασία του έργου είναι προφανής, δεδομένου ότι με αφετηρία ή προορισμό το λιμάνι διέρχονται κατά μέσον όρο 1.300 φορτηγά ημερησίως. Αυτή η κίνηση, ελλείψει της σύνδεσης, παραλαμβάνεται από το τοπικό οδικό δίκτυο.
Τα αποτέλεσμα είναι: κυκλοφοριακή συμφόρηση, καταστροφή του οδοστρώματος, προβληματική πρόσβαση για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Καλοχώρι και την ευρύτερη περιοχή», τονίζεται στην επιστολή.
Από τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, οι εκπρόσωποι των δύο φορέων ζητούν ν΄ αναλάβει «ενεργό ρόλο, ώστε και να εξασφαλιστούν τα κονδύλια και να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την αποπεράτωση της σύνδεσης ως αυτόνομου έργου, ώστε να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις».
Παράλληλα επισημαίνουν ότι «πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα το κατεστραμμένο οδόστρωμα και οι κατεστραμμένοι αρμοί της οδογέφυρας».
Κατά τους δύο φορείς, εκατοντάδες επιχειρηματίες παραμένουν αποκλεισμένοι από τις ίδιες τους τις επιχειρήσεις, οι οποίες είναι εγκατεστημένες στην περιοχή του Καλοχωρίου της Θεσσαλονίκης, ενώ τεράστια ταλαιπωρία –που κοστίζει σε χρόνο και χρήμα- υφίστανται όλες οι επιχειρήσεις αλλά και οι εταιρίες μεταφορών οι οποίες χρησιμοποιούν το λιμάνι της πόλης για την είσοδο και την έξοδο εμπορευμάτων.
Στο πλαίσιο και πρόσφατης σύσκεψης, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του ΕΒΕΘ, οι απόψεις των συμμετεχόντων φορέων συνέκλιναν στην ανάγκη να αποκατασταθεί άμεσα το κατεστραμμένο οδόστρωμα, όπου αυτό απαιτείται, καθώς και οι αρμοί στην οδογέφυρα από το Λιμάνι προς την εθνική οδό (ΠΑΘΕ) και να υπάρξουν οι αναγκαίες σημάνσεις.
Οι φορείς συμφώνησαν ακόμη ότι πρέπει να ολοκληρωθεί, κατά απόλυτη προτεραιότητα, το ημιτελές έργο της οδικής σύνδεσης του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ (οδογέφυρα).
Τονίστηκε τέλος ότι η λύση της δημιουργίας κυκλικού κόμβου στο ύψος της διασταύρωσης της οδού Πόντου με την εσωτερική Περιφερειακή Οδό, που παρουσιάσθηκε ως προσωρινή, μέχρι την ολοκλήρωση του έργου της οδογέφυρας στην οδό Πόντου, κρίνεται ως ανεπαρκής για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση στην περιοχή.
Θα πρέπει, επομένως, να αναζητηθούν συμπληρωματικές λύσεις που θα συμβάλουν στην ουσιαστική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, μέχρι την πλήρη αποπεράτωση.