Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΘ στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, την εταιρεία που σύστησε η ένωση του προτιμητέου επενδυτή «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS» έναντι συνολικού τιμήματος 231,926 εκατ. ευρώ.
Από πλευράς του ΤΑΙΠΕΔ τη συμφωνία αγοραπωλησίας (SPA) υπέγραψε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος, ενώ εκ μέρους των επενδυτών, ο Σωτήρης Θεοφάνης, Συντονιστής της κοινοπραξίας DIEP GmbH – Terminal Link SAS – BELTERRA Investments Ltd και Μέλος ΔΣ της South East Gateway Thessaloniki (SEGT) Ltd και ο Boris Wenzel, διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link SAS.
Η υπογραφή έγινε παρουσία του Πρέσβη της Γαλλίας, κ. Christophe Chantepy, του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, του υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιου Πιτσιόρλα και του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριου Σαντορινιού. Την Πρεσβεία της Γερμανίας στην Ελλάδα, εκπροσώπησε ο Δρ. Martin Schurig, Επικεφαλής της Οικονομικής Διεύθυνσης της Πρεσβείας.
Η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ εκκρεμεί η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η σύμβαση παραχώρησης θα επικυρωθεί από τη Βουλή και εκτιμάται ότι εντός του πρώτου τριμήνου του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή.
Με την εξέλιξη αυτή επιτυγχάνεται ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος διαχείρισης και αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων ευθύνης του Ταμείου, όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας συνολικά.
Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την προσφορά των 231,926 εκατ., υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των 170 εκατ.
Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2051.
Ο κ. Ξενόφος δήλωσε σχετικά «η αξιοποίηση του λιμένα Θεσσαλονίκης που έρχεται σε συνέχεια της αποτελεσματικής αξιοποίησης του λιμένα του Πειραιά, διαμορφώνει ένα αναπτυξιακό άξονα που διατρέχει κάθετα το σύνολο της χώρας μας, ενισχύοντας περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως ευρωπαϊκή πύλη εισόδου διεθνών εταιρειών για το εμπόριο και την κρουαζιέρα».
Από την πλευρά του ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι μαζί με τον κ. Πιτσιόρλα είχαν επιφορτιστεί από πλευράς κυβέρνησης την υλοποίηση αυτή της επένδυσης, τονίζοντας ότι επιθυμία όλων ήταν να έχει ευρωπαϊκό χαρακτήρα και να είναι δημιουργική η σχέση επενδυτών – εργαζομένων – πόλης , κάτι που το επετεύχθη.
Ο κ. Βένζελ, διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link επισήμανε από την πλευρά των επενδυτών την δέσμευση της κοινοπραξίας να φέρει στον ΟΛΘ πολλά από την πολυσχιδή και διεθνή της εμπειρία, σημειώνοντας ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα εξαιρετικό περιουσιακό στοιχείο.
Ο κ. Θεοφάνης, συντονιστής της κοινοπραξίας από την πλευρά του δήλωσε ότι οι επενδυτές είναι πεπεισμένοι για την αξία και τη σπουδαιότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, για το εύρος των επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν και νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις και σημείωσε ότι σε 1-2 χρόνια θα έχει δικαιωθεί η προσπάθειά τους.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία που αναλαμβάνει το λιμάνι προσβλέπει σε «πολύ σοβαρή επέκταση» της παρουσίας του στη Βαλκανική κατά την προσεχή πενταετία, καθώς και σε αύξηση του ποσοστού τής κίνησης που προέρχεται από τις βαλκανικές χώρες σε ποσοστό της τάξης του 30%. (Διαβάστε εδώ περισσότερα)
Τέλος, ο κ. Σαντεπύ απεύθυνε χαιρετισμό στα ελληνικά λέγοντας, μεταξύ άλλων, «Η Ελλάδα αφήνει πίσω της τα χρόνια της κρίσης και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Οι επενδυτές στρέφονται πάλι στη χώρα και αυτό το διαπιστώνουμε και στην Πρεσβεία».
Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του αναφορικά με τον ΟΛΘ τόνισε ότι είναι μια αξιοσημείωτη ιδιωτικοποίηση για την πόλη της Θεσσαλονίκης, καθώς θα επιφέρει ανάπτυξη λόγω των σημαντικών επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν.