Μπορεί η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η ΣΕΠ (PCT) να σημείωσε μείωση 6,2% το πρώτο εξάμηνο του έτους, λόγω της πανδημίας του Covid – 19, ωστόσο ο προβλήτας Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ σημείωσε αύξηση 44,9%. Που οφείλεται αυτή; Στη συνεργασία ΟΛΠ – ΣΕΠ (PCT).
Του Φώτη Φωτεινού
Συγκεκριμένα, η κίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του προβλήτα Ι του ΟΛΠ, κατά το 1ο μισό του 2020, έφτασε τα 284.956 TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 44,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Η αύξηση οφείλεται στην αύξηση του φορτίου μεταφόρτωσης από 146.864 TEUs σε 235.738 (60,5%), παρά την ελαφρά μείωση του εγχώριου φορτίου (εισαγωγές και εξαγωγές) κατά 1,2% (από 49.805 TEUs σε 49.218).
Όπως επισημαίνει ο ΟΛΠ, «η συνολική αύξηση στους όγκους φορτίου είναι αποτέλεσμα της συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. που υποστηρίζει μια πιο αποτελεσματική χρήση των υποδομών με σύμπραξη μεταξύ των τερματικών του Πειραιά».
Σε επίπεδο εσόδων, ο προβλήτας Ι απέφερε έσοδα 13,07 εκατ. ευρώ έναντι 11,09 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2019, παραμένοντας – ωστόσο – ζημιογόνος, όπως και πέρσι.
Το πλαίσιο συνεργασίας ΟΛΠ – ΣΕΠ
Την 1/4/2020, υπεγράφη σύμβαση του ΟΛΠ με την ΣΕΠ, 3ετής διάρκειας, η οποία προβλέπει ότι η ΣΕΠ θα παρέχει στον ΟΛΠ ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών υψηλής εξειδίκευσης, σε σχέση με τη λειτουργία του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου ο ΟΛΠ να πετύχει:
(i) τη συνολική αξιοποίηση των πόρων του ΣΕΜΠΟ,
(ii) την αύξηση της συνολικής διακίνησης του προβλήτα I,
(iii) τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται από τον ΟΛΠ στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του προβλήτα I.