Και η γερμανική Hapag-Lloyd σημείωσε βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα το 2021, απόρροια της υψηλής ανόδου των ναύλων.
Της Βάσως Βεγιάζη
Τα έσοδα αυξήθηκαν σε περίπου 22,3 δισ. ευρώ έναντι 12,3 δις ευρώ το 2020 και τα καθαρά κέρδη στα 9 δις ευρώ από 0,9 δις ευρώ το 2020.
Η κερδοφορία οφείλεται στον υψηλότερο μέσο ναύλο των 2.003 USD/TEU (2020: 1.115 USD/TEU).
Οι όγκοι μεταφορών ήταν περίπου στο ίδιο επίπεδο με το επίπεδο του προηγούμενου έτους, στα 11,9 εκατομμύρια TEU (2020: 11,8 εκατομμύρια TEU), λόγω, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, των «τεταμένων» αλυσίδων εφοδιασμού.
Ταυτόχρονα, τα έξοδα μεταφοράς διευρύνθηκαν πολύ, κατά 17,1%, στα 12,2 δισ. USD (10,3 δισ. ευρώ).
Αυτό οφειλόταν στις υψηλότερες τιμές καυσίμων και ναύλωσης, καθώς και στις αυξημένες χρεώσεις απολύμανσης και αποθήκευσης.
«Κοιτάμε πίσω σε μια εξαιρετικά επιτυχημένη χρονιά κατά την οποία επενδύσαμε μαζικά σε σύγχρονα πλοία και νέα εμπορευματοκιβώτια.
Επιπλέον, έχουμε ενισχύσει σημαντικά την οικονομική μας θέση. Ωστόσο, τα έξοδα μεταφοράς έχουν δυστυχώς επίσης αυξηθεί σημαντικά, κυρίως λόγω των σημείων συμφόρησης στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού», δήλωσε ο Rolf Habben Jansen, Διευθύνων Σύμβουλος της Hapag-Lloyd AG.