Τα απολογιστικά στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το 2020 και το 9μηνο του 2021 δημοσίευσε το Port Economics.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Όπως φαίνεται στον σχετικό πίνακα, ο Πειραιάς κατετάγη 4ος στην Ευρώπη το 2020, ξεπερνώντας οριακά το λιμάνι της Βαλένθια, εάν και σύμφωνα με τους αναλυτές, φέτος το ισπανικό λιμάνι ενδέχεται να προσπεράσει.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, οι πρώτοι 9 μήνες του 2021 έφεραν ισχυρή ανάπτυξη στα μικρότερα λιμάνια.
Τα λιμάνια που υπέστησαν διψήφιες απώλειες φορτίων το 2020 ανέκαμψαν το 2021, με τη Χάβρη (+49%) και τη Βαρκελώνη (+30,5%) να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ανάκαμψη.
Η Χάβρη αρχικά επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από την εθνική απεργία της Γαλλίας τον Δεκέμβριο του 2019 και τον Ιανουάριο του 2020 και τη μείωση του ασιατικού φορτίου το πρώτο εξάμηνο του 2020, αλλά το γαλλικό λιμάνι ανέκαμψε έντονα το 2021, βοηθούμενο από τα προβλήματα συμφόρησης σε άλλους μεγάλους κόμβους της Βόρειας Ευρώπης.
Αντίστοιχα, η απότομη πτώση στη Βαρκελώνη το πρώτο εξάμηνο του 2020 οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στην κατάρρευση της διαμετακομιστικής κυκλοφορίας.
Εφέτος, οι ροές εμπορευματοκιβωτίων εισαγωγών/εξαγωγών στο λιμάνι της Καταλονίας επηρεάστηκαν λιγότερο.
Τέλος, το λιμάνι του Πειραιά, που ανήκει στην Cosco, και το λιμάνι του Γκντάνσκ στην Πολωνία, κατέγραψαν αρνητικά ποσοστά ανάπτυξης το 2020, αλλά μόνο το Γκνάνσκ μπόρεσε να ανατρέψει την τάση στο 1ο και 3 τρίμηνο του 2021.
O Πειραιάς, όπως αναφέρεται, κινδυνεύει να χάσει την 4η θέση στην κατάταξη της ΕΕ από τη Βαλένθια εφέτος.