Η αξιοποίηση εντός χρονοδιαγράμματος του λιμένα της Θεσσαλονίκης και η σύνδεσή του με τον ανισόπεδο κόμβο Κ16, η ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και η ενίσχυση του προσωπικού και των μέσων των τελωνείων στις μεγάλες πύλες εισόδου της χώρας αποτελούν ορισμένα από τα χρονίζοντα προβλήματα που ταλαιπωρούν τον επιχειρηματικό κόσμο της Βόρειας Ελλάδας, σύμφωνα με το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ).
Κατά τη διάρκεια συνάντησης του προέδρου του Επιμελητηρίου, Π. Παπαδόπουλου, με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, τονίστηκε η ανάγκη η μεταποίηση και δη της Βόρειας Ελλάδας να αποτελέσει εκ νέου μοχλό ανάπτυξης της χώρας επισήμανε.
«Πέρα από τα γενικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλες οι επιχειρήσεις της χώρας, για τις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας ιδιαίτερη σημασία έχουν τα κόστη που επιβαρύνουν και μετατρέπουν σε μη ανταγωνιστικές τις εγχώριες μεταποιητικές επιχειρήσεις, μεταξύ άλλων ενέργεια, μεταφορές, τελωνεία, δημοτικά τέλη και φόροι» υπογράμμισε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο ίδιος επεσήμανε πως «η αιχμή του δόρατος για την αύξηση της μεταποίησης ως ποσοστού του ελληνικού ΑΕΠ θα πρέπει να είναι οι ιδιωτικές επενδύσεις.
Τεχνογνωσία υπάρχει, προϊόντα με δυνατότητες υπάρχουν καθώς και ανθρώπινο δυναμικό με υψηλά προσόντα που μπορεί να προσαρμοσθεί στα δεδομένα του ανταγωνισμού. Το μόνο που λείπει είναι το κατάλληλο επιχειρηματικό περιβάλλον».
Ο κ. Παπαδόπουλος έκανε ιδιαίτερη μνεία στη σημασία της αξιοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης μέσα στα καθορισμένα χρονοδιαγράμματα, όπως αυτή προκύπτει από τη σύμβαση παραχώρησης του 67% του ΟΛΘ στη South Europe Gateway Thessaloniki Limited.
«Κομβικής σημασίας για την επιτυχή ανάπτυξη των εργασιών του λιμένα αποτελεί η ολοκλήρωση της συμφωνίας για τη σιδηροδρομική και οδική σύνδεση του λιμανιού με τα αντίστοιχα δίκτυα.
Ιδιαίτερης σημασίας είναι η σύνδεση του λιμανιού της πόλης με τον ανισόπεδο κόμβο Κ16» σημείωσε ο πρόεδρος του ΒΕΘ υπενθυμίζοντας την ανάγκη εξεύρεσης λύσης στο πρόβλημα που έχει προκύψει με τον περιορισμό του ωραρίου λειτουργίας της Πύλης 16 του ΟΛΘ.
Επιπλέον τόνισε την ανάγκη πάταξης του παραεμπορίου που αποτελεί, μία από τις μεγαλύτερες πληγές του κέντρου της Θεσσαλονίκης, της ολοκλήρωσης των έργων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», εντός χρονοδιαγράμματος, προκειμένου να μη βλέπουμε αεροπορικές εταιρείες να φεύγουν από το αεροδρόμιο της πόλης, της άμεσης ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ – Helexpo, θέμα το οποίο χρονίζει καθώς και της ενίσχυσης του προσωπικού και των μέσων των τελωνείων στις μεγάλες πύλες εισόδου της χώρας.