Την διαβεβαίωσή του ότι δεν περιέχεται η δημιουργία mall (εμπορικού κέντρου) στο νέο master plan του ΟΛΠ έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης στο δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, στη χθεσινή συνάντησή τους.
Ο δήμαρχος Πειραιά αντιδρά στην κατασκευή εμπορικού κέντρου εντός του νέου σταθμού κρουαζιέρας του ΟΛΠ, θεωρώντας ότι θα επιδράσει αρνητικά στις τοπικές επιχειρήσεις.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε ότι στη νέα βελτιωμένη πρόταση, που αναμένεται να καταθέσει η Cosco σχετικά με το master plan, το mall δεν θα συμπεριλαμβάνεται σε αυτό (στη φωτογραφία απεικονίζεται η αρχική πρόταση της Cosco για τον νέο σταθμό κρουαζιέρας με το εμπορικό κέντρο).
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ο νέος σταθμός κρουαζιέρας του ΟΛΠ θα περιέχει καταστήματα, αλλά δεν θα είναι του αριθμού και του μεγέθους ενός εμπορικού κέντρου.
Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας τάχθηκε υπέρ ενός άλλου αιτήματος του δήμου που είναι η υπογειοποίηση των γραμμών του ηλεκτρικού στο Φάληρο για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της περιοχής.
Σημειώνεται ότι, πριν από λίγες ημέρες, ο δήμαρχος Πειραιά είχε συναντηθεί με τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας
Με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη συναντήθηκε σήμερα ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Ιωάννης Μώραλης.
Στη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Μώραλης αναφέρθηκε εκτενώς στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η πόλη του Πειραιά, σε σχέση πάντα με το λιμάνι και επανέλαβε τις επιφυλάξεις της Δημοτικής Αρχής για το mall που επιθυμεί να κατασκευάσει η COSCO στο πλαίσιο του προαιρετικού της επενδυτικού πλάνου.
Εξάλλου, ο κ. Μώραλης ανέφερε ότι ο Πειραιάς αντιμετωπίζει ήδη έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, τόσο στις εισόδους και στις εξόδους της πόλης, όσο και στους δρόμους γύρω από το λιμάνι του Πειραιά, ιδιαίτερα σε περιόδους αιχμής, όπως είναι η θερινή περίοδος, ενώ προέβλεψε ότι το κυκλοφοριακό φορτίο θα αυξηθεί σημαντικά, μετά την ολοκλήρωση και του νέου τέρμιναλ κρουαζιέρας που προγραμματίζει να κατασκευάσει η ΟΛΠ Α.Ε.
Ο Δήμαρχος του Πειραιά, με αφορμή τους προβληματισμούς, αυτούς επανάφερε παλαιότερη πρόταση του για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, προβλέποντας ότι η λύση αυτή θα δώσει πνοή στην πόλη, καθώς θα αποσυμφορήσει τους δρόμους του Πειραιά, όσο και τον δρόμων πέριξ των λιμένα.
Ο κ. Πλακιωτάκης από την πλευρά του διαβεβαίωσε τον κ. Μώραλη ότι θα υποστηρίξει την πρόταση του για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, ενώ τον ενημέρωσε πως στη νέα βελτιωμένη πρόταση που αναμένεται να καταθέσει η COSCO σχετικά με το master plan, το mall δεν θα συμπεριλαμβάνεται σε αυτό.
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο κ. Πλακιωτάκης δήλωσε : «Είχα την ευκαιρία να κάνω μια ουσιαστική συζήτηση με τον Δήμαρχο του Πειραιά κ. Ι. Μώραλη.
Ας μην ξεχνάμε , συνέχισε, ότι η πόλη του Πειραιά συνδέεται άμεσα και καθοριστικά με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και ως εκ τούτου, ιστορικά, η πόλη κι η μοίρα της είναι συνυφασμένη με τη ναυτιλία των Ελλήνων.
Συμφωνήσαμε, πρόσθεσε, να συνεχίσουμε τις επαφές μας έτσι ώστε να βρούμε κοινούς τόπους συνεργασίας, όπως είναι ο κρίσιμος τομέας της Γαλάζιας Ανάπτυξης».
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Ιωάννης Μώραλης από την πλευρά του ανέφερε τα εξής : «Είχα μια εποικοδομητική συζήτηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Πλακιωτάκη. Η ναυτιλία αποτελεί για την πόλη του Πειραιά, εξαιτίας του λιμανιού, έναν από τους βασικότερους πυλώνες για την ανάπτυξη της πόλης μας.
Ως Δήμος τα τελευταία χρόνια έχουμε καταθέσει τις απόψεις μας και έχουμε προχωρήσει σε μια σειρά πρωτοβουλιών που αφορούν τόσο τη λειτουργία του λιμανιού, όσο και τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν για την πόλη από τη ναυτιλία, όπως είναι ο τομέας της Γαλάζιας Ανάπτυξης.
Είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε μια διαρκή και στενή επικοινωνία με τον Υπουργό για όλους τους τομείς κοινού ενδιαφέροντος».