Εγκαινιάστηκαν, σήμερα, τα έργα επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας του ΟΛΠ, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, του περιφερειάρχη Αττικής Γιώργου Πατούλη, του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη, του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, της πρέσβειρας της Κίνας Zhang Qiyue και πλήθους εκπρόσωπων εταιρειών κρουαζιέρας και φορέων της ναυτιλίας.
Του Φώτη Φωτεινού
Πρόκειται για έργο το οποίο εντάσσεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ, διαθέτοντας κοινοτική χρηματοδότηση από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής 2014-2020.
Ανάδοχος του έργου είναι η ΤΕΚΑΛ, η οποία προσέφερε οικονομική προσφορά 103 εκατ. ευρώ, έναντι αρχικού προϋπολογισμού 136,3 εκατ.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Η νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά θα δημιουργήσει 2 θέσεις για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς» μήκους μεγαλύτερου των 280 μέτρων με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 32 μήνες.
Ο νέος κρηπιδότοιχος θα έχει μήκος περίπου 1.510,00 μέτρων και μεταβλητό βάθος από -19,00 έως -29,50 μέτρα.
Το συγκεκριμένο έργο θα συμβάλλει ιδιαίτερα στην αύξηση της δυναμικότητας του λιμένος Πειραιώς, ώστε να υποδέχεται τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και συνεπακόλουθα στην αύξηση του homeporting (εκκίνηση/τερματισμός ταξιδιών κρουαζιέρας από το λιμάνι του Πειραιά).
Νέα εποχή για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Την έναρξη του έργου χαιρέτησε στην εκδήλωση, ως εκπρόσωπος του Πρωθυπουργού, ο κ. Πλακιωτάκης, σημειώνοντας «Δεν μπορώ, αλλά και δεν θέλω, να κρύψω την πολύ μεγάλη χαρά και την πολύ μεγάλη ικανοποίηση που αισθάνομαι, εκπροσωπώντας τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την κυβέρνηση στη σημερινή τελετή.
Μια τελετή που δεν συνιστά μόνο την αφετηρία των εργασιών για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας του ΟΛΠ. Συνιστά και την αφετηρία μας νέας, πολύ καλύτερης εποχής, για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα.
Στη Μεσόγειο, μετέχουν σε κρουαζιέρες 26 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, από τους οποίους στον Πειραιά φτάνει το 1.100 χιλιάδες περίπου.
Αντιλαμβάνεστε πόσο μεγάλη είναι η προοπτική, με την ολοκλήρωση των έργων. Περισσότερες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, προσέλκυση μεγαλύτερων πλοίων, πολύ περισσότεροι επιβάτες, καλύτερης ποιότητας υπηρεσίες, διεύρυνση του homeporting.
Συνολικά, πολύ σημαντική ενδυνάμωση της θέσης και του ρόλου του λιμανιού του Πειραιά στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας.
Και αυτό είναι μόνο η αρχή για το λιμάνι του Πειραιά, αφού θα υλοποιηθούν συνολικά σημαντικά έργα, ύψους άνω των 600 εκατ. ευρώ, που αυξάνουν τη χωρητικότητα και τη δυναμική του. … Εκ μέρους του πρωθυπουργού θέλω να επαινέσω τη διοίκηση του ΟΛΠ, η οποία προχώρησε άμεσα στην έναρξη υλοποίησης του επενδυτικού της πλάνου, με αφετηρία την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας.
Ενός επενδυτικού πλάνου που βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα και τη θέση της ελληνικής οικονομίας στον παγκόσμιο οικονομικό χάρτη και ωφελεί το λιμάνι, την πόλη του Πειραιά, τους πολίτες και την κοινωνία.
Εύχομαι στη διοίκηση και τα στελέχη του ΟΛΠ, αλλά και σε όλες και όλους που εργάζονται για την ολοκλήρωση του έργου, οι εργασίες να ολοκληρωθούν χωρίς προβλήματα, ώστε να ξεκινήσει η νέα εποχή για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα με όσα θετικά αυτό συνεπάγεται για τον Πειραιά, την Αττική, την οικονομία, αλλά και την ελληνική κοινωνία».
Λαμβάνοντας το λόγο, από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΟΛΠ, Yu Zenggang, δήλωσε: «Η Cosco Shipping έχει ένα ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης του λιμένος Πειραιά. Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε όλες τις δραστηριότητες και η επέκταση του επιβατικού λιμένα θα ενισχύσει την κρουαζιέρα όχι μόνο στον Πειραιά αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα».
Οι επιδόσεις του ΟΛΠ στην κρουαζιέρα
Ο Πειραιάς το 2019 κατέγραψε σημαντικά αυξημένους όγκους επιβατών και κατάπλων έναντι του 2018.
Σε επίπεδο επιβατών αύξηση καταγράφηκε, τόσο στου επιβάτες έναρξης ή ολοκλήρωσης κρουαζιέρας (homeport), όσο και στους επιβάτες διέλευσης (transit).
Ειδικότερα, η συνολική διακίνηση επιβατών τo 2019 ανήρθε στους 1.098.091 επιβάτες έναντι 961.632 το 2018, καταγράφοντας αύξηση 14,2%.
Οι επιβάτες έναρξης ή ολοκλήρωσης κρουαζιέρας (homeport) ανήρθαν σε 410.512 έναντι 354.398 το 2018, καταγράφοντας αύξηση 15,8%.
Αυξημένοι κατά 18,7% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων με 622 κατάπλους, έναντι 524 την προηγούμενη χρονιά.
Μάλιστα, για το 2020 έχουν γίνει προκρατήσεις για προσεγγίσεις 728 κρουαζιεροπλοίων και για το 2021 εκτιμάται ότι θα φτάσουν τις 750.
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, η κρουαζιέρα είχε πέρσι έσοδα 12,5 εκατ. και καθαρά κέρδη 4,15 εκατ., σημαντικά αυξημένα από το 2018.