Επιστολή στην Επίτροπο Ανταγωνισμού Μ. Βεστάγκερ, στην οποία περιγράφει το φορολογικό καθεστώς των Ελλήνων εφοπλιστών, απέστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε σε ραδιοφωνική συνέντευξη στον Flash 96.
«Με επιστολή μου, προς την Επίτροπο Βεστάγκερ, έχω εξηγήσει τα πράγματα ακριβώς όπως έχουν. Της εξήγησα ότι, αν είναι τόσο καλό το φορολογικό καθεστώς για τους εφοπλιστές, όσο καλό πιστεύουν κάποιοι, τότε γιατί έχουμε μόνο 750 πλοία με ελληνική σημαία, ενώ είναι περίπου 4500 τα ελληνόκτητα πλοία;
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Από εκεί και πέρα λοιπόν, όλες οι χώρες στην Ευρώπη έχουν έναν τρόπο να ενισχύουν τη ναυτιλία, για πολλούς και διαφόρους και ευνόητους λόγους.
Η ελληνική ναυτιλία είναι το 50% της ευρωπαϊκής. Και στον κόσμο είναι πρώτη. Κι ενώ θεωρούσαν όλοι ότι λόγω της κρίσης στη ναυλαγορά, τα τελευταία 6 – 7 χρόνια, θα κέρδιζαν έδαφος οι Κινέζοι και οι Ιάπωνες, σας πληροφορώ ότι έχει διευρυνθεί η απόσταση», ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Στη συνέχεια, ο κ. Κουρουμπλής παρέθεσε τις ενέργειες του υπουργείου για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας.
«Η ελληνική ναυτιλία είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας, που πρέπει να αξιοποιήσουμε – δεν το έχουμε αξιοποιήσει. Θέλω να σας πω ότι πήγα στους Lloyd’s του Λονδίνου και μου είπαν ότι είχε να πάει εκεί Έλληνας υπουργός 27 χρόνια. Λοιπόν πήγα εκεί, κάναμε μια εξαιρετικά καλή συζήτηση, ενημέρωσα τον πρωθυπουργό και θα ξαναπάω.
Στις 28 έχω ραντεβού με τον πρόεδρο των P&I Clubs. Είναι αντασφαλιστές ναυτασφαλίσεων και η Ελληνική Ναυτιλία, είναι ένα μεγάλο μέρος του τζίρου τους. Ζήτησα και από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και έστειλε μία υπέρ της πρωτοβουλίας που έχω αναλάβει επιστολή.
Έχω ζητήσει και από το Committee του Λονδίνου, τους Έλληνες εφοπλιστές να βοηθήσουν κι αυτοί. Θα το παλέψω, δεν ξέρω αν θα το πετύχω, αλλά τουλάχιστον δεν θα πει κανείς ότι η Ελλάδα αδιαφόρησε, ενώ είχε την ευκαιρία λόγω του BREXIT να διεκδικήσει πράγματα.
Λοιπόν κάποιες μεγάλες εταιρίες αναζητούν έδρα σε ευρωπαϊκό έδαφος. Ο Πειραιάς έχει πλέον, λόγω και της δυναμικής ανάπτυξης του λιμανιού (κερδίζει συνεχώς έδαφος χρόνο με το χρόνο σε σχέση με άλλα λιμάνια) τη δυνατότητα και η Ελλάδα έχει τα όπλα να διεκδικήσει και να γίνει ο Πειραιάς μια τέτοια έδρα ναυτιλιακών εταιριών. Κάτι τέτοιο θα είχε πολλές και θετικές επιπτώσεις», συμπλήρωσε.