Ερώτηση στη Βουλή αναφορικά με τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα κατέθεσε ο ο τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Μεϊκόπουλος.
Σύμφωνα με τον κ. Μεϊκόπουλο, «Το «πάθημα» των καθυστερήσεων του περσινού διαγωνισμού δεν φαίνεται να έγινε «μάθημα» για την Κυβέρνηση της ΝΔ. Και για την δρομολογιακή περίοδο από 1/11/2024 έως και 31/10/2025 οι καθυστερήσεις είναι επίσης τεράστιες, δημιουργώντας προβλήματα στην εξυπηρέτηση των νησιών. Οι τουρίστες από το εξωτερικό προγραμματίζουν αρκετά νωρίς τις διακοπές τους και αντίστοιχα θέλουν να γνωρίζουν τα δρομολόγια των πλοίων για να κάνουν έγκαιρα τις κρατήσεις τους. Οι καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς κάνουν αδύνατη την έγκαιρη κράτηση των εισιτηρίων, με αποτέλεσμα οι τουρίστες να επιλέγουν άλλους προορισμούς για να πραγματοποιήσουν τις διακοπές τους».
Στην ερώτηση που συνυπογράφουν συνολικά 16 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλεί τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας να προσδιορίσει το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τις «άγονες γραμμές» για τη δρομολογιακή περίοδο 2024 – 2025, αλλά και να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιουργούν οι καθυστερήσεις στην ανακοίνωση των δρομολογίων.
Σύμφωνα με τον κ. Μεϊκόπουλο, αρχικά δημοσιεύματα ανέφεραν ότι οι καθυστερήσεις προκήρυξης του διαγωνισμού κατά έξι μήνες οφείλονταν σε έλλειψη πόρων. Στη συνέχεια, το υπουργείο Ναυτιλίας, στις 12/12/2024 και προσπαθώντας να δικαιολογήσει τις καθυστερήσεις, εξέδωσε σχετική ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία η καθυστέρηση οφείλεται σε σχετική απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) που έκανε δεκτή την προσφυγή εταιρειών κατά των όρων του διαγωνισμού και ακύρωσε την απόφαση προκήρυξης του, με τον αρμόδιο υπουργό να ενημερώνει ότι άσκησε την 11/12/2024, ενώπιον του ΣτΕ, αίτηση αναστολής εκτέλεσης και ακύρωσης της επίμαχης απόφασης.
Το σίγουρο είναι ότι για μια ακόμα χρονιά οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού γεμίζουν με αγωνία τους νησιώτες και τις νησιώτισσες ως προς τον προγραμματισμό της νέα περιόδου. Το σίγουρο επίσης είναι, ότι η Κυβέρνηση δια του αρμόδιου Υπουργού γνώριζε από την περσινή χρονιά τις ενστάσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών για συγκεκριμένους όρους του διαγωνισμού και άρα την πιθανότητα να κατατεθούν εκ νέου προσφυγές. Ωστόσο, όχι μόνο δεν φρόντισε να συντομεύσει την προκήρυξη του διαγωνισμού αλλά και καθυστέρησε την ανακοίνωση του.
«Η επανάληψη της καθυστέρησης για δεύτερη συνεχόμενη περίοδο στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού, εκτός από την ανάδειξη της τεράστιας ευθύνης της Κυβέρνησης για τις επιπτώσεις της στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών, αποκαλύπτει ταυτόχρονα και την κυβερνητική ανικανότητα για έγκαιρο σχεδιασμό για την κάλυψη των αναγκών στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Προβληματισμό προκαλεί και το αν η ηγεσία του υπουργείου υπολόγιζε εκ των προτέρων ότι οι όποιες καθυστερήσεις θα αντιμετωπιστούν με την «προσφιλή» στην Κυβέρνηση της ΝΔ πρακτική των απευθείας αναθέσεων», ανέφερε ο βουλευτής.