Πτωτικές τάσεις κατέγραψαν τα οικονομικά μεγέθη της ZIM στο 9μηνο του 2023, με το ναυτιλιακό κολοσσό να σημειώνει καθαρές ζημίες 2,541 δισ. δολ., έναντι κερδών 4,212 δισ. δολ. το 2022.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Τα συνολικά έσοδα ανήλθαν στα 3,957 δισ. δολ. για τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, σε σύγκριση με 10,373 δισ. δολ. το 2022, λόγω της μείωσης των ναύλων.
Η ZIM μετέφερε 2,496 εκατ. TEUs στο 9μηνο του 2023, σε σύγκριση με 2,557 εκατ. TEUs το 2022.
Ο μέσος ναύλος ανά TEU διαμορφώθηκε στα 1,235 δολ. για το εξεταζόμενο διάστημα του 2023, σε σύγκριση με τα 3,600 δολ. ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι λειτουργικές ζημίες (EBIT) για τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 ανήλθαν στα 2,457 δισ. δολ., σε σύγκριση με λειτουργικά κέρδη 5,551 δισ. δολ. το 2022.
Όπως επισημαίνεται, η λειτουργική ζημία της περιόδου περιλαμβάνει μια μη ταμειακή ζημιά απομείωσης ύψους 2,063 δισ. δολ. που καταγράφηκε στο γ’ τρίμηνο του έτους. Η μείωση των λειτουργικών εσόδων στο 9μηνο οφείλεται κυρίως στη ζημία απομείωσης που καταγράφηκε στο γ’ τρίμηνο του 2023 και στην προαναφερόμενη μείωση εσόδων.
Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν στα 859 εκατ. δολ. για τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, σε σύγκριση με 6,568 δισ. δολ. του 2022. Η προσαρμοσμένη απώλεια EBIT ήταν 373 εκατ. δολ. για τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, σε σύγκριση με το προσαρμοσμένο EBIT των 5,561 δισ. δολ. του 2022.
Επίσης, τα προσαρμοσμένα περιθώρια EBITDA και τα προσαρμοσμένα EBIT στο 9μηνο του 2023 ήταν 22% και -9%, αντίστοιχα. Αυτό συγκρίνεται με 63% και 54% για τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, αντίστοιχα.
«Η ζήτηση παρέμεινε ασθενής και οι ναύλοι συνέχισαν να επιδεινώνονται»
Σύμφωνα με τον Eli Glickman, πρόεδρο & διευθύνοντα σύμβουλο της ZIM,: «Τα αποτελέσματα του γ’ τριμήνου της ZIM αντανακλούν το τρέχον λειτουργικό περιβάλλον, καθώς η ζήτηση παρέμεινε ασθενής και οι ναύλοι συνέχισαν να επιδεινώνονται. Πλέον αναμένουμε προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 900 εκατ. δολ. – 1,100 δισ. δολ. και προσαρμοσμένες ζημίες EBIT ύψους 600 – 400 εκατ. δολ. το 2023».
Ο κ. Glickman πρόσθεσε ότι «Βρισκόμαστε αυτήν τη στιγμή σε μια μεταβατική περίοδο, η οποία αναμένουμε ότι θα επεκταθεί έως το 2024, κατά την οποία θα πρέπει σταδιακά να δούμε τα οφέλη των αποφασιστικών ενεργειών που έχουμε λάβει για να ενισχύσουμε την εμπορική και επιχειρησιακή ανθεκτικότητα της ZIM.
Πάνω απ’ όλα, ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα ανανέωσης στόλου, το οποίο περιελάμβανε 46 νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα 28 είναι “πράσινα πλοία” LNG, και ότι μαζί με την εκ νέου παράδοση παλαιότερων, ακριβότερων και λιγότερο αποδοτικών πλοίων, αναμένουμε ότι θα βελτιώσει τη δομή του κόστους μας και θα οδηγήσει σε μακροπρόθεσμη κερδοφόρα ανάπτυξη. Το κόστος μας ανά TEU μειώνεται και αναμένουμε περαιτέρω μειώσεις, καθώς τα ναυλωμένα νεότευκτά μας, συμπεριλαμβανομένων συνολικά 28 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων LNG διπλού καυσίμου, προστίθενται στον στόλο μας έως το 2023-2024».