Το 2022, μέσω του λιμένα Θεσσαλονίκης, εξυπηρετήθηκαν 7.756.939 τόνοι εμπορευμάτων έναντι 8.771.998 το 2021 (-11,57%), 463.207 εμπορευματοκιβώτια (TEU’s) έναντι 471.063 το 2021 (-1,65%) και 1.998 πλοία έναντι 1.853 το 2021 (+7,83%).
Της Βάσως Βεγιάζη
Με τα δεδομένα αυτά, μείωση σε σχέση με το 2021, εμφάνισε η διακίνηση χύδην φορτίων κατά 18,11%, το γενικό φορτίο εμφάνισε αύξηση κατά 14,16%, η κίνηση φορτίων RO-RO μείωση κατά 20,42% και τα μοναδοποιημένα φορτία (Ε/Κ) παρουσίασαν μείωση κατά 1,65% σε TEU’s.
Με βάση τα παραπάνω, και παρά την μείωση στη διακίνηση φορτίων, ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας ανήλθε σε 80.561 χιλ. (Όμιλος ΟΛΘ 82.245 χιλ.) έναντι 76.890 χιλ. (Όμιλος 77.863 χιλ.) της αντίστοιχης χρήσης του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 4,77% (Όμιλος 5,63%).
Η άνοδος αυτή οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων του ΣΕΜΠΟ κατά 4,21%, του συμβατικού λιμένα κατά 0,84%, της εκμετάλλευσης χώρων κατά 25,07%, ενώ η επιβατική κίνηση, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, παρουσίασε μεγάλη αύξηση στον κύκλο εργασιών της, κατά 62,63%.
Σημειώνεται ότι, από τον Αύγουστο του 2022, προστέθηκε μία νέα υπηρεσία, διατροπικών μεταφορών προς την Σερβία, η οποία απέφερε έσοδα 595 χιλ.
Όσον αφορά το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών επενδύσεων, ο ΟΛΘ ολοκλήρωσε σημαντικές επενδύσεις άνω των 62 εκατ., από την ιδιωτικοποίησή του (Μάρτιος 2018) έως τον Δεκέμβριο του 2022.
Μεταξύ άλλων, αποκτήθηκαν δυο νέες γερανογέφυρες STS, ένας αυτοκινούμενος γερανός και περισσότερα από 30 ειδικά μηχανήματα έργου, ενώ παράλληλα προχώρησε σε αναβαθμίσεις κρηπιδωμάτων, κτιρίων και υποσταθμών παροχής ενέργειας.