Στην τελική ευθεία και συνάμα, την πιο κρίσιμη εισήλθε ο διαγωνισμός για την επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, ύψους 130 εκατ. ευρώ.
Πέντε από τα έξι σχήματα κατέθεσαν σήμερα δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές. Τα σχήματα ήταν τα ακόλουθα:
-ARCHIRODON GROUP NV.
-ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA.
-Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA.
-Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA.
-Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV.
Οι τεχνικές προσφορές αντιστοιχούν στο 40% και οι οικονομικές προσφορές στο 60% της αξιολόγησης για την ανακήρυξη του αναδόχου.
Το έργο «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» αποτελεί μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει ο ΟΛΘ στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΘ και πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία.
Αυτό, διότι ο ΟΛΘ θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs.
Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα περιλαμβάνει:
-Την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7μ.
-Την κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.
-Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
«Το εν λόγω έργο αναβαθμίζει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας προσφέροντας παράλληλα ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο», αναφέρει ο ΟΛΘ.