Το μοντέλο αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων ενδέχεται να επαναπροσδιορίσει η κυβέρνηση της ΝΔ.
Η ΝΔ τάσσεται υπέρ του μοντέλου της ολικής παραχώρησης, δηλαδή της πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού, όπως συνέβη στις περιπτώσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Από την άλλη πλευρά, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ψηφίστηκε νομοσχέδιο για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων, το οποίο βασίζεται στο μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων δραστηριοτήτων.
Μάλιστα, το επόμενο διάστημα ήταν προγραμματισμένο να προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.
Πέρα από τα περιφερειακά λιμάνια, η λιμενική βιομηχανία αναμένει την στάση που θα διατηρήσει η ΝΔ απέναντι στο master plan του ΟΛΠ.
Ο αρχηγός της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην παρουσίαση του προγράμματος Υποδομών του κόμματος, αφού πρώτα είχε υπογραμμίσει ότι «υπάρχουν ακόμα αρκετά λιμάνια προς μελλοντική αξιοποίηση: Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Βόλος, Λαύριο για να αναφέρω μόνο ενδεικτικά κάποια», είχε επισημάνει για το master plan του ΟΛΠ τα ακόλουθα:
«Όπως φυσικά και η ολοκλήρωση της κομβικής σημασίας επένδυσης της Cosco στον Πειραιά για την οποία, πάλι κάποιοι, επιθυμούν να βάλουν προσκόμματα ιδεολογικών αποχρώσεων».
Μάλιστα, ο νέος πρωθυπουργός είχε επισκεφθεί πρόσφατα τις εγκαταστάσεις του OΛΠ, τασσόμενος υπέρ της υλοποίησης του master plan.
Β. Βεγ.