«Η πλοηγική υπηρεσία πρέπει να παραμείνει στο δημόσιο και θα παραμείνει», τόνισε ο γ.γ. Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο».
Η πλοηγική υπηρεσία αφορά τα πλοία που δεν δένουν συχνά σε ένα λιμάνι, όπως τα εμπορικά ή τα κρουαζιερόπλοια και, όπως είπε ο κ. Λαμπρίδης, «χρειάζονται τη βοήθεια ενός πλοηγού, ενός πλοιάρχου που γνωρίζει τις συνθήκες του εκάστοτε λιμανιού και βοηθάει τον καπετάνιο να μπει στο λιμάνι».
Σημείωσε ότι «η υπηρεσία είναι πολύ σημαντική για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ποιότητα των υπηρεσιών στο λιμάνι, για την οποία σημαντικό ρόλο παίζει η ταχύτητα παροχής τους» και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι, πριν λίγες ημέρες, στις 14 Αυγούστου, στο λιμάνι της Αμβέρσας, λόγω κακής πλοήγησης ή μη ύπαρξης, ένα φορτηγό κόλλησε σε σημαντικό σημείο του λιμανιού και το έκλεισε σχεδόν δύο ημέρες.
Δεν νοείται ιδιωτική υπηρεσία που να σχετίζεται με την ασφάλεια
Παρέθεσε, επίσης, τους λόγους για τους οποίους μία τέτοιας φύσης υπηρεσία δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί, όπως γίνεται στην πλειοψηφία τέτοιων περιπτώσεων στην Ευρώπη, επισημαίνοντας, ανά ενότητα, τα εξής:
-ασφάλεια πλοίων, φορτίων και επιβατών: δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο κερδοσκοπίας μία υπηρεσία που σχετίζεται με την ασφάλεια, π.χ. ένας ιδιώτης να πιέζει για ταχύτερη εξυπηρέτηση με κακές καιρικές συνθήκες
-οικονομική αυτάρκεια: η υπηρεσία είναι πλεονασματική κατά δεκάδες εκατ. ευρώ, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για να ιδιωτικοποιηθεί
-ανταγωνιστικότητα: προσφέρει από τα χαμηλότερα πλοηγικά τέλη στην Ευρώπη, ακριβώς επειδή είναι δημόσια, προσφέροντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στα λιμάνια
«Είναι η πρώτη φορά που γίνεται τόσο σημαντική προσπάθεια για την Πλοηγική Υπηρεσία Βλέπουν ότι θα αναδιοργανωθεί, θα μείνει δημόσια και ότι χάνουν μία ευκαιρία κερδοφορίας … υπάρχουν σοβαροί λόγοι που πρέπει να παραμείνει στο Δημόσιο. Και θα παραμείνει», τόνισε ο κ. Λαμπρίδης.
Πλέον μπαίνει σε κανονική λειτουργία
«Έγινε διαγωνισμός και χτες υπογράφηκε η σύμβαση για την αγορά 10 μηχανών και άλλου εξοπλισμού ώστε τα τέσσερα αυτά σκάφη να ξαναμπούν σε λειτουργία και αυτό που σήμερα υπολειτουργεί να μπει σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία…
Έτσι και πολύ πιο γρήγορα οι πλοηγοί θα φτάνουν στα πλοία και θα αντιμετωπιστούν ζητήματα με βλάβες … μπαίνει σε μία κανονική λειτουργία η πλοηγική υπηρεσία … είχε να γίνει κάτι με τον εξοπλισμό από το 2003», όπως είπε ο κ. Λαμπρίδης.
Επίσης, «έχουμε ήδη σχεδιάσει προμήθεια επτά νέων σκαφών … και προχωράμε στην πρόσληψη προσωπικού. Ήδη καλύψαμε το σύνολο των κενών οργανικών θέσεων που είχαν προκύψει από το 2014 και μετά, προχθές τελείωσε η αξιολόγηση των υποψηφίων και σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που θα κατατεθεί το Σεπτέμβριο (και έχει εγκριθεί από το ΓΛΚ) προβλεπουμε αύξηση των οργανικών θέσεων κατά 46 άτομα, ώστε να καλύψουμε πλήρως τις λειτουργικές ανάγκες», συμπλήρωσε ο γ.γ. Λιμενικής Πολιτικής.